onsdag 4 december 2013

Passion



God morgon !!
Idag är det lucka 4 och där hittade jag ordet : Passionerad .

Vad väcks för känslor i dig när du säger ordet Passion eller Passionerad
Och vad är det som driver din passion ?
Vad är din passion ??
Svaret på den frågan kan vara ( om man inte vet det )
Är att titta på :
* vad tyckte du om att göra som barn ??
* vilken aktivitet i ditt nuvarande liv gör du där tiden bara försvinner och du aldrig blir trött ??
* Om allt verkligen vore möjligt , vad vill du göra då ??

Jag själv jobbar med min passion !
Jag älskar:
Människomöten
Att göra skillnad
Nya utmaningar
Att hjälpa andra människor att må bättre
Hälsa - kost - träning m.m.
och jag är starkt priviligerad att fått möjligheten att jobba med det som driver mig.
Att LEVA min dröm !!
Och drömmen om det fortsätter , jag har länge gillat att träna på gym och få dela med mig
av den enorma glädje och tacksamhet jag känner när jag tränar.
Och nu har jag tagit steget längre i det , jag har utbildat mig till instruktör
och kommer jobba extra med det efter nyår.
Det skall bli jättekul !

När du väl hittat din passion , din dröm och det du verkligen letat efter..
då kommer steget att förverkliga det !!
Och här behövs en stor portion Mod , tillit och bestämdhet .
Men också en del fingertoppkänsla och intuition/ magkänsla.
Mod och tillit kommer ju i att du skall våga ta dig ur din bekvämlighetszon , det är utanför
zonen som magin tar plats och sann utveckling sker !!
Tilliten behöver du för att påminna dig själv om att du kommer klara det och allt kommer att bli bra !!
Bestämdhetens roll är att inte titta bakåt utan framåt , att nu har du börjat vandra på den nya vägen och det finns ingen väg tillbaka !
Fingertoppkänslan och intuition/ magkänsla
behövs för att känna in när det är rätt läge att göra vad.
* rätt läge att GÖRA
* rätt läge att VARA och låta det nya du jobbat upp bara ta plats

Att leva sin dröm och gå emot strömmen kanske tillåta sig att vara annorlunda medför många positiva saker i ditt liv.
Det kan innebära en del obekvämligheter men framför allt LYCKA i sin allra renaste form.
För här Krävs att du tillåter dig att vara DU och endast DU så det finns ingen poäng med att jämföra sig med andra.
Det innebär därför att du har allt du behöver INOM dig , du blir stark i dig själv för att du är din egen lyckas smed.
och ju starkare du blir desto lättare har du att stå kvar , när förändringens och prövningarnas vindar blåser utanför !

Du har allt att vinna !!!
och endast lite negativ energi att förlora !!
Jag tycker vi alla slår slag i saken och gör 2014 till ett passionens år !!!
där vi stolta och utan förbehåll är vilka vi ÄR och gör det vi vill göra och med passion för livet !!
Passion for life !!!
Heja oss !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar