tisdag 10 december 2013

inlägg nummer 2

Go kväll !!
Som jag lovat kommer nu inlägg nummer 2 för idag =)
jag drog ett nytt kort :
Där står öppen för nya möjligheter

Anser du dig vara en person som är sådär , ja sådär hurtig ..
alltså ser ljus där andra ser mörker , är ovanligt positiv
och aldrig är rädd för utmaningar och för det mesta är glad och nöjd med
vad livet bjuder på sitt oändligt stora smörgåsbord ????

Jag kan utan att ljuga säga att jag anser mig höra till den klungan.
Jag vaknar för det mesta upp med ett leende.
Är inte rädd för att möta nya utmaningar .
Är fast övertygad om att allt har en mening.
Är också helt säker på att du drar till dig det du tänker på
med andra ord så skapar du din egen verklighet och du och ingen annan bestämmer
om du lever i en himmel eller ett helvete.
Allt handlar om focus !!
where focus goes energy flows !!

men ok om man nu snöat in sig i en negativ spiral hur 17 tar man sig ur då ???
Det är superenkelt !!!
Du behöver bara byta focus , bli glad igen !!
hmmm hur då ??
Ja det finns massor med tips , här kommer mina favoriter !!

* Affirmera
* skriv ner minst 10 saker du är tacksam över och känn att du verkligen menar dem
* Meditera
* Ring en vän som du vet är positiv
* Träna
* Ut i naturen och promenera och liksom gå av det negativa
* Skriv ner allt du går och grubblar på / känner dig irriterad över .
sätt eld på din lapp och bestäm dig för att när den brunnit upp är de negativa tankarna borta.
* Titta på en komedi
* Tänk på allt du går och drömmer om / längtar efter och låtsas / lev som om det redan hänt .. vad skulle du göra , vad skulle du ha på dig osv.
* Träna yoga


Lycka till !!
// Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar