tisdag 3 december 2013

Lucka 3



Jaha dax för lucka 3 !!!
Dagarna går fort =)))
Idag fick jag ordet balanserad och skulle vilja vinkla det på mitt eget sätt =))
jag vill skriva lite om husbalanseringar.
I mitt arbete och mediala roll får jag ibland uppdrag som gäller paranormal aktivitet
i hus hemma där folk bor .
Vad är egentligen en husbalansering ??
Ja om vi börjar med att tänka oss att jorden har funnits i miljontals år och vi människor har funnits i massor
av år , så kanske det inte är en omöjlig tanke på att marken där våra hus står bär på en historia eller
i de flesta fall ett antal historier.
Jag har tex ALDRIG gått in i ett hus nytt eller gammalt där jag inte " känt av " någonting.
Antingen ser jag aktivitet i huset , eller så finns det avtryck ifrån familjen som bor där / ägarna innan som oftast
" sätter sig i väggarna" eller så finns det historia i marken runt omkring.

Jag finner det mycket intressant att få information om vad som hänt där tidigare.
Vad våra förfäder pysslade med etc..

Det vanligaste är förstås att man hör av sig till mig för att man känner en aktivitet i huset ,
att man inte känner sig ensam eller att man hört " konstiga" ljud som man inte hittar någon logisk förklaring på.
Kanske att man t.om har sett någon .
Det är vanligt att våra djur reagerar , då dom oftast är öppna och inte analyserar sönder saker =)

En husbalansering är helt sonika att jag kommer hem till kunden och går igenom huset och tar reda på varför
det inte är " trivsamma och hemtrevliga " energier i huset .
sedan " städar jag ut " de negativa energierna.
Finns det någon på besök som behöver hjälp tillhandahåller jag detta.

Det är egentligen inte något konstigt alls.
Men har man aldrig varit med om något sådant här innan så kan jag mycket väl
förstå att det kan vara svårt att ta in.
Men för mig som har upplevt sådana här saker i hela mitt liv så tycker jag inte
det är konstigare än att man brukar borsta tänderna på kvällen innan läggdax.

Jag tycker att det är betydelsefullt med sådana här uppdrag ,
för ofta mår människor väldigt dåligt när de inte är ensamma i sitt eget hem.
Och jag ser ju hur bra det blir efteråt .
Men detta är inget man behöver vara rädd för , de flesta som kommit på besök är snälla
men har inte hittat rätt riktigt.
Eller så har det något de vill förmedla , och gör allt för att få kontakt !!

Har du frågor om något som rör detta , hör gärna av dig !
Det finns hjälp !

// Anna
medial vägledare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar