fredag 6 december 2013

Lucka 6

Godmorgon !!
Fredag !!!
Är inte den vetskapen helt gaaalet skön !!
Själv så jobbar jag i helgen men det är ändå jättemysig känsla med fredag tycker jag !!
Utanför fönstret blåser det , stormen "Sven" har inte gett upp riktigt .
Och här inne sitter jag med brasa i kaminen tända ljus och en rykande varm kopp te´!!
Det är livskvalite´för mig !!
Små saker i livet som jag känner mig tacksam över gör att jag känner mig rik !!
När brukar du känna dig rik ??
Vad har du idag att vara tacksam över ??
Vad längtar du efter ??
och vad skulle du vilja med den här dagen som gör den kanon ?
En mycket bra och investerande morgonrutin , är att "sno" till sig 15-30 min på morgonen
där du får möjlighet till reflektion ...
Vad är jag tacksam över , och hur vill jag använda den här dagen så att det blir den bästa på länge ...
Och att avsluta rutinen med 3 affirmationer ( positiva meningar över sådant jag vill ha i mitt liv , men affirmationen handlar om att du säger det som om det redan hänt )gör att du har mycket goda förutsättningar till att din dag blir kanon!!

Det finns idag jättebra hjälpmedel på marknaden för att leva ett positivt och magiskt liv !!
Vi säljer olika " kortlekar" där man kan dra olika kort varje dag för att bära med sig positiv energi genom hela dagen.
Ju mer du upprepar dessa meningar för dig själv desto starkare kan de verka i ditt liv !!
Kroppen går i gång på upprepningar ..
ju mer du upprepar desto starkare blir känslan !!
Tänk efter :
Är du orolig för något blir du ännu mer orolig ju mer du tänker på det !!
Är du glad blir du ännu gladare ju mer du tänker på något roligt / något som gör dig glad !!
Att hela tiden fokusera på det positiva i varje situation gör att du inte snubblar i onödan ,
för ibland snubblar vi ändå men då leder det alltid till något positivt !!
Och det finns ALLTID något positivt i allt som händer .. MEN ibland ser vi inte skogen för alla träd så att säga !
Men ljuset vilar alltid bakom molnen och det är ALDRIG läs ALDRIG kört !!
Finns ingen anledning att lägga sig raklång och ge upp oavsett vad du står inför !!
Jag vet att en del protesterar när de läser detta , men jag skulle inte säga så om jag inte VET att det är så !!
Hur vet jag det ??
Fråga mig nästa gång vi ses / hörs så berättar jag gärna !!

Jag tänkte faktiskt att jag skulle ge dig 3 affirmationer för att befästa det positiva
och lägga grunden för en underbar fredag !!

För att få bästa effekt läs dem MINST 3 ggr för dig själv tyst eller högt
under 5 (!) tillfällen idag !!!
Med början NU !!
skriv ner dem på en lapp och bär med dig dem !

3 positiva affirmationer !!
1.Jag är tillitsfull till att allt är precis som det skall vara och allt ordnar sig till det bästa !
2. Jag är stark och tålmodig och har allt jag behöver för att klara alla utmaningar livet ger mig !
Jag väljer idag att känna mig förstådd !

Har du andra meningar så skriv ner dem på lappen istället !!

Lycka till !
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar