onsdag 11 december 2013

Lucka nr 11

Hejsan !!
Med knappt 2 veckor kvar till julafton skall jag idag skriva om rikedom
och det faktum att känna sig rik

Vad finns det för fördelar med att känna sig rik ??
* Rikedom gör att vi har lättare för att vara tacksamma
* Vi vågar mer då vi inte är livrädda för att förlora
* Kreativiteten flödar lättare
* I rikedomen härskar flödet , ni vet när allt bara faller på plats så där " utan anledning"

Som ni märker så pratar jag inte så mycket om rikedom i pengar och matriella saker..
Jag mäter min rikedom i andra saker .
Rikedom för mig är :
* Att ha fina vänner omkring mig som gillar mig för mig .
* Min familj som stöttar mig i vått och torrt och som skämmer bort mig med massa kärlek
* Nya utmaningar och nya möjligheter . Att inte leva i stilltje är rikedom för mig , för jag gillar att
hålla igång och alltid ha något på G.
*Att styra min egen tid . Att ha såpass god ekonomi
så att jag slipper vara tvungen att jobba 7-16 för att nöden kräver det. Utan jag väljer själv arbetstider , fritid m.m.
* Att jag kan göra om min dröm till ett jobb. Jag älskar att jobba med människor och rikedom för mig
är att jag kan göra det till en proffession .
* Att ha en stor trädgård att pyssla i och ett stort vackert hus.
* Att leva med mitt livs kärlek, att mannen jag älskar älskar mig tillbaka !

Vad är rikedom för dig ??

// Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar