onsdag 8 januari 2014

gästinlägg

Här kommer ett nytt gästinlägg :




Året 2013 har fått ge vika för ett nytt fräscht år 2014.
Helgerna är överstökade och nu, precis när ett sprillans nytt år har tagit sina första skälvande andetag så har väl i alla fall somliga av oss förhoppningar, funderingar och tankar inför vad som väntar oss.
Ett nytt år. En nystart för många, en fortsättning för andra, och kanske ett "what-ever" för några.

Nyårslöften är ett hett samtalsämne såhär års. Har du gett några? Själv är jag mer inne på "nyårs-mål".
Jag har satt upp mål, och jag kommer att ägna 2014 åt att försöka nå dem.
Eller vänta, stryk "försöka". Jag ska nå mina mål, det har jag ju redan bestämt!

Ett av mina mål (har ju några på listan om man säger så) är att vara närvarande.
Då tänker jag på människor jag har nära, både familj och vänner. Att vara närvarande när jag är med dom, både i tanke och handling. Sätta i-Phonen på ljudlöst lite oftare, att logga ur alla sociala medier oftare, att verkligen vara närvarande och att lyssna, och inte ha tankarna på språng, på vad jag måste göra sedan (handla, hämta på dagis, boka tandläkartid eller vad det nu kan vara).
För vi vet ju, att det här nya året, det går så rysligt fort. Rätt vad det är, så står vi inför år 2015.
Barnen har blivit ett år äldre, vi själva har blivit ett år äldre, och vi kommer kanske att känna att vi även då har så mycket att stå i, så många "måsten" osv.
Så om vi skulle ta och vara lite smarta nu, och verkligen se till att vi hinner LEVA också, så har vi kommit långt. Inget löfte, utan ett mål. För oss själva. För detta livet, som ändå är så fantastiskt.

/ Pia Jartell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar