torsdag 16 januari 2014

Förändring...

Hej vänner !!
Hoppas att ni alla har det bra .
Idag , blåser vindarna utanför mitt fönster så att snön yr, det ser jättehärligt ut!
Moder jord och hennes naturkrafter facinerar mig !
Jag tycker att det är en häftig känsla med vind , storm och kraft , så länge det inte förstör något förstås =)

Idag vill jag skriva om förändring .

Förändring kan vara i stort och smått .
Varför behöver vi förändring ? Kan vi inte bara vara nöjda med det vi har och stanna där ??
Ja jo det skulle vi kanske kunna ..
Men alla människor vill utvecklas, det är ju det vi är här för .
Att utvecklas som människor , individer , väsen på både kroppsligt , känslomässigt , andligt plan !
Så helt nöjda alltså 100% kan vi inte vara hela tiden ...
Jorden snurrar , tiden rör på sig och din energi rör på sig, dina celler byts ut hela tiden så att du blir " som ny " hela tiden och med helt nya celler vart 6 e år ungefär !
därför kan vi inte stå kvar på en och samma plattform dag ut och dag in och vara tillfreds med det ..
Visst kan vi vara nöjda , med jobbet kanske men då jobbar vi ofta på ett annat plan , kanske fysiskt eller emotionellt.
Som tur är så är förändringarna inte alltid hel omvändade och dramatiska , en del förändringar känns knappt . Och som väl är så jobbar vi inte på alla plan samtidigt även om det händer ..

och visst kommer vi in i perioder där vi har flow , och allting bara funkar ..

MEN kom ihåg att förändring och utveckling är en del av livet och därför kan vi inte vara i flow hela tiden ..
Så strävar man efter det så blir livet onödigt kämpigt , för ingenting varar för evigt , inte de jobbiga perioderna när vi utvecklas mycket och jobbar med oss själva och inte heller de bra stunderna när allt bara klaffar !

Så att njuta av stunden vad den är mår vara är av största vikt !
Lever vi i nuet och inte försöker att hela tiden förstå vad som händer får vi mer glädje i livet !
Om man accepterar sitt eget liv både på gott och ont ..

Jag återgår till tråden att allt har sin tid ....
Hur bra man än trivs på jobbet eller med människor man har runt sig eller något annat ,
så kommer man fortsätta trivas så länge det tjänar ett syfte..
Så länge det fyller en funktion med att man gör det man gör , då tycker man det är roligt .
Man lär sig saker och lär ut saker , tar emot energier och ger energier osv.
Men när allt det där är uppnått och meningen med att man skulle ta jobbet , flytta utomlands eller börja spela handboll
då är det dags att vandra vidare , hur bra det än har varit förut .
Då är det dags för nya mål , nya utmaningar !

Ja men människorna / vännerna / äktenskapet försvinner väl inte ...
Nja givetvis försvinner de inte alltid ,
det är bara det att när det inte längre finns någon mening så tappar kärleken sitt syfte , relationen har inte längre någon näring ..
och då är det precis som om man odlat potatis på samma täppa i några år , det finns ingen näring kvar i jorden .
då är det dags att börja plantera någon annanstans. Det är inte fel att fortsätta plantera , men det blir inte riktigt rätt , det blir ok bara inte great !
Hur vet man när det är dags att vandra vidare , tacka för sig och anta någon ny utmaning ?
ja det behöver du inte alltid veta , och i sådana fall där du skall ta första steget
har du inga som helst tvivel i din kropp mest rädslor ..

För min egen del är det en hel del förändringar på gång , och jag har även funderingar på den här bloggen , den har
Tjänat mig väl och fyllt sin funktion , men det känns som om det är dags att vandra vidare och fortsätta med nästa steg
i det största syftet att jag överhuvudtaget startade den .
Det var nämligen att få igång skrivandet så att jag kan börja skriva min/a bok/böcker.
Och jag har lagt märke till att det inte är så många kommentarer på mina inlägg som jag tidigare haft ,
så jag tror att det är för att den har fyllt sitt syfte ..
samtidigt har jag tyckt mycket om att skriva ner mina tankar och filosofi , men kanske blir det en annan blogg någonstans som har ett annat syfte ..
Allting har sin mening !!

Vad tycker ni ??
skall jag fortsätta med den eller är det dags att tacka för det som varit och avsluta den ?
Jag är jätte tacksam för era synpunkter , för det är ni som gör den levande !
Och det är därför er blogg lika mycket som min !

Well well , åter till förändring ..
vad längtar du efter just nu i ditt liv ??
Vad vill du ha för förändring , vad drömmer du om ??
Förändringar är breathtaking till en början men helt fantastiska när man gjort dem.
då går man ifrån något som känns ok till något som är great !!!
det blir inte bara bra det blir super bra !!!!

Lycka till med allt du företar dig , du kommer att lyckas bara du bestämmer dig och
håller fast vid det du bestämt !!
Att bestämma sig är det största steget att ta sedan brukar det gå som en dans.

// Anna






2 kommentarer:

  1. Jag får näring av att läsa dina texter Anna. Går in här titt som tätt utan att alltid kommentera. Därför hoppas jag att du fortsätter att skriva på nätet i någon form. Skriv direkt på din bloggfunktion på Inzpirerad utan att länka hit så blir det en nystart även med det. Men självklart ska det kännas meningsfullt för dig. Kramar från Alexandra

    SvaraRadera
  2. Hej Alexandra !!
    Tack för din fina kommentar , det var roligt att höra att du tycker om
    mina texter .
    ja lite förändringar kommer det att bli ,men hur stor eller i vilken form det är inte riktigt klart än .
    Den som lever får se =)))
    Njut av dagen !!
    kram Anna

    SvaraRadera