måndag 27 januari 2014

Det du ger näring växer..



Tänk på blommorna , gräset ,träden allt som får näring av vatten och solljus växer !
Det är samma sak med energi !
Det du fokuserar på , bekräftar och förstärker får du mer av ..
Så allt handlar om din inställning !
Låt mig dela med mig av ett exempel :
Min morgon promenad :
Positivt
* ger en härlig start då hela kroppen kommer igång och vaknar
* frisk luft
* Hunden får sin promenad tidigt så jag har hela dagen framför mig där jag kan fokusera på annat
än att jag måste gå ut och gå
* Min förbränning kickar igång
* En stund helt för mig själv där jag kan tänka igenom dagen och hur jag kan förvalta den på
bästa sätt
* tröttheten ger vika när man kommer ut och rör på sig

Negativt

* kallt och blåsigt
* varm och go säng hade varit skönare

Det som händer när jag fokuserar på det som är positivt är att jag ger näring till allt det goda i mitt liv
så att jag får mer av det .
och det som händer när jag ger näring till det negativa är att jag blir uppmärksam på allt som är dåligt i mitt liv ,
med den här dagen etc.

Kroppen och dina celler svarar an på det du tänker , så om du tänker på allt som är dåligt eller inte fungerar
kommer du förmodligen känna lite värk eller som att du är på väg att bli sjuk.
För du signalerar till din kropp att den ska tänka och känna i gråskala.

OM man har en oro som är befogad och är svår att tänka bort , så gäller det att vara lite trixig och lura kroppen..
Tänk ut minst 3 saker som ändå är bra med den situationen ..
Jo det finns alltid något positivt med allt som händer !!
Testa får du se !!
Du kan skapa magi som genom ett trollslag !!
Det du ger näring åt växer !!!!

Testa så får du se !!
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar