lördag 8 januari 2022

 Checkar in ... hos dig !

Wow 😇 💗 Heeeej finaste du !
Jag vet inte om det fortfarande finns någon som hänger kvar =D
Det var sååå längesedan jag var inne på denna bloggen över huvud taget.
Och ännu mer länge sedan jag skrev något!

Men så fick jag sådan lust att kliva in i flödet och bara låta fingrarna dansa över tangenterna .

Så det gör jag nu så får vi se var det landar .

Jag följer flödet och det som skänker glädje för stunden eftersom jag vet att det är viskningar från själen ❤️




Ibland leder det till något och ibland skänker det ”endast ” glädje för stunden .

Brukar du också följa själens viskningar , hjärtats längtan ? 


Sist jag skrev var 11 februari 2020 snart två år sedan och en månad innan pandemin bröt ut ... 

Jag vet inte hur du känner men det känns nästan som ett annat liv då alltså innan hela livet ställdes helt upp och ner .
Det är ju så mycket som förändrats eller hur ?
Ur mänsklighetens glasögon så kan det kännas som det värsta vi upplevt eller hur ?! 

Det förstår jag verkligen , och ibland tycker jag också det <3 
Ibland tar oron och rädslorna över men sedan försöker jag se vad vi faktiskt har vunnit ur den här prövningen . 
Och om du tänker på det , vad tycker du vi vunnit  ? 

Självklart finns det massor som vi vunnit , men om du stolpar upp 1 sak för varje kategori ..

Personligen , globalt / kollektivt  (för mänskligheten) , för moder jord ? 

så här är det för mig : 
Kollektivt alltså mänskligheten i stort , om vi skulle se oss alla människor som lever här på jorden just nu som en och samma . 
Så tycker jag att vi vunnit medvetenhet medvetenhet om att vi är alla ett och att vi går igenom samma sak , får liknande känslor och upplevelser oavsett var vi kommer ifrån i världen oavsett kön hudfärg , livserfarenheter , status osv 
Detta ger en ökad förståelse till vad som är viktigt i livet , hur vi behöver ta hand om varandra , moderjord och varandra <3 

Moder jord : 
Ordet som kommer där är förståelse  lite liknande medvetenhet såklart . 
Men som jag ser det så är det ett wake up call till oss alla .
En örfil från moderjord eftersom hon är trött på att vi tar henne för given och förbrukar hennes resurser utan att använda dem till vettiga saker . 
Vi behöver egentligen inte producera eller konsumera så mycket saker som vi gör ...
Ett wake up call att vi bara har en jord - ett hem och att vi alla behöver hjälpas åt .. 
Visst visste vi det innan men nu har vi fått se HUR viktigt det är . 
Vi överlever inte om vi inte hjälps åt .. 
Vi behöver alla inse att det inte är läge att tänka på MIG och vad JAG vill .. 
eller hur ?! vi behöver tänka ett VI mer än ett JAG .
Och mer på den LÅNGSIKTIGA belöningen mer än att egot skall bli tillfredställt här och nu 

Här vill jag också lägga till att det finns ingen anledning att peka finger , det är ingens fel att det blivit så .. 
Vi bär alla ansvar , inte bara de som handlat "orätt" även vi andra som ser på och tillåter det att ske . 
För att inte göra någonting är också ett val <3 
Så den här förståelsen som pandemin har fört med sig är en sann välsignelse , det behövdes för att vi skulle kunna få ny energi och nya insikter eller hur ?! 

Personligen : 
Som sagt det finns så mycket att säga och jag vågar inte ens säga det högt men om jag bara viskar det lite lätt så kan jag säga att jag är
tacksam för den här tiden .
Vad menar jag med det ? 
Jag försöker givetvis inte att förminska allas förluster av ekonomi , nära och kära som varit sjuka eller dött i sjukdomen . 
Jag har också lidit och haft förluster .
MEN jag är ändå på ett plan tacksam <3 
För detta har gett mig tillfälle att titta på vad som fungerar och inte fungerar i mitt liv . 
Att dra mig tillbaka och se vad som behöver ändras , släppas helt och hållet och låta vara . 
Så personligen är den största vinsten Reflektion och förändring skulle jag säga <3 
ooops nu blev det 2  ord .

Energimässigt har det hänt MASSOR under den här tiden , vi har tagit klivit in i ett enormt skifte , det största som mänskligheten någonsin varit med om . 
Vi har mitt i det skiftet men vi kan redan nu känna hur mycket har förändrats . 
Det är inte en tillfällighet att du kanske : 
* Har börjat intressera dig för nya saker som du inte känt dig intresserad av tidigare 
* Att du upplever att dina sinnen skärpts och att du upplever , ser och känner av mer energier , andekontakt m.m.
* Att intresset för yoga , kristaller och eteriska oljor är ENORMT just nu 
* Att du börjat intressera dig för andlighet på ett djupare plan än innan 



Allt detta och mycket mer har och göra med att vi energimässigt , mentalt , känslomässigt och fysiskt skall kliva in i en helt ny tidsålder . 
Vi skall ta oss från 3e dimensionen in till 5e dimensionen och vi har redan nu öppnat dörren och tagit oss igenom tröskeln .
Men är inte riktigt framme än . 
I den här nya verkligheten är allt mycket mer gyllene , många kallar den till och med den gyllene tidsåldern.
Det mesta är mycket enklare ; manifestationer går snabbare , framgång är starkare , du får mer gehör när du mediterar . 
Du har sååå mycket lättare att få kontakt med dina guider , änglar , anhöriga m.m.

Vad är viktigt för att göra övergången så enkel som möjligt ? 
* ATT FÖLJA DIN SANNING 
Detta har alltid varit viktigt men nu är det påtagligt mycket mer fysiskt . 
När du nu går emot dig själv och säger något eller gör något som går emot din energi och ditt autentiska  jag , hamnar du direkt i en lägre vibration där du drar till dig lägre energier . 

* Meditera , yoga , self love och self care 
Att ta hand om dig både inåt och utåt . 
Detta är jätteviktigt eftersom du inte kan ta emot de högsta energierna om du har låga vibrationer i kroppen , sinnet eller känslorna . 
Så du behöver ta hand om din kropp , din själ , din energi för att kunna ta hem energierna du behöver vara i för att kliva över till 5D . 

Ät levande och ren mat , detoxa det du behöver både tankar , känslor och kropp.
Drick mycket vatten , citronvatten , smoothies , sellerijuice m.m. detta är jättebra för att vibrera högt . 
Om ni vill kan jag skriva tips och recept hur en dag kan se ut för detta . 

* VAR I KONTAKT MED NATUREN 
Var ute i naturen , promenera , meditera , djupandas renluft tex VARJE DAG det connectar dig med energierna från naturen och förenar dig med ditt ursprung . 
För det är i naturen du kommer ifrån . 
Nu är det januari och inte mycket växer just nu eftersom naturen vilar . 
Men att plocka in naturen och dekorera vårt hem är jättesmart .
Det sprider höga vibrationer i ditt hem .

* Rensa bland dina känslor 
Gör upp med gamla känslor , gå in i förlåtelse processer och gör dig av med gammalt . 
Rensa i ryggsäcken helt enkelt . 
Inget av det här gamla hör hemma i det nya så du har jättemycket för att du gör detta arbete . 
Änglarna och guiderna är just nu också väldigt aktiva i detta arbete och hjälper alla dem som jobbar med sig själva .

Detta är en jättebra början , och jag känner att det är så mycket mer som vill komma fram , men min kropp och kanal meddelar att jag nu skall ta en paus , det har blivit dags för lite yoga och meditation <3 

Så detta får vara bra för nu <3 
Men med tanke på hur mycket glädje som sipprade ut och frigjordes när fingrarna dansade över tangenterna så tror jag att jag återkommer snart igen . 

Om du känner att något av det jag skrev var värdefullt för dig får du gärna lämna en kommentar , då blir orden ännu mer levande och jag får ännu mer känslan att det finns någon därute som jag skriver detta till <3 

Med detta önskar jag dig en fantastisk fortsättning på din dag , morgon eller natt =) 

Med kärlek 
Anna 
Annas Änglarum 





2 kommentarer:

  1. Åh Anna, så mycket kloka ord ❤
    Jag känner verkligen att jag behöver ta tag i att detoxa hela mig. Så du får jättegärna ge tips. Önskar dig allt gott. Kram /Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne !!
    Tuuusen tack för din kommentar , jag blev jätteglad när jag såg att någon kommenterat .
    Då vet jag att någon där ute läser mina inlägg =D
    Ja jag förstår , då tar jag med mig det och skriver om lite tips på hur du kan göra en dag här i bloggen när andan faller på <3

    Ha en ljuvlig dag finaste du <3

    SvaraRadera