onsdag 12 januari 2022

Du är unik !

 Frukosten är nere i magen och jag har satt mig för att skriva till dig <3 
Idag blev det en hemmagjord Granola och lite plantyogurt ( vegansk yogurt) jag är inte vegan men vill gärna ge min kropp "energimat " alltså sådant som min kropp mår bra av och som också höjer vibrationerna . 
Det är också min själ väldigt förtjust i =) 
Mat kan vara såååå mycket mer än att bara göra oss mätta eller hur ?!
Energimat är superspännande , och gör sådan skillnad när det kommer till andlighet , meditation och medialitet .
Men det kan jag skriva mer om en annan gång , annars kommer detta inlägg bli suuuuuuuuper långt =D 



På frukosten ( om jag sitter själv så att jag kan kliva in i energibubblan ) så brukar ibland mina guider ta tillfället att prata lite . 
Så också idag , idag handlade det om oss människor och vårt syfte här på jorden . 
Vi landade i det här med att alla människor föds med en egen uniqueness alltså något som gör oss unika .
Och det gör vi för att det är meningen att vi alla skall sprida och leva i vår EGEN visdom . 
Och när vi lever i enlighet med den ..alltså att vi lever i vår egen sanning och uttrycker vår egen sanning med våra EGNA ord . 
Ord som kommer inifrån hjärtat . 
Där råder självförtroende , glädje , kärlek och tydlighet . 
Där mår vi bra och är helt utan tvivel , där har vi tillit till vår egna förmåga eftersom vi också där har kontakt med vår själ och vårt högre jag . 

Det är när vi jämför oss med andra , kopierar andra människors texter eller sanningar som det blir bekymmer . 
Det vi säger här till oss själva är : 
" Jag duger inte som jag är " " Någon annan säger det bättre än jag " 
" Jag har inget att tillföra " 
Och det är det vi tyvärr kan se rätt så mycket av på sociala medier , detta skapar också en klyfta av ett jag och dom . Och en fientlighet som skapar ilska , smärta och sorg . 
Så guiderna ber oss att använda sociala medier som ett verktyg att nå ut med din sanning . 
Att vi ser de kanalerna som ett språkrör eller ett öppet fält som vi kan använda som verktyg för att SPEAK OUR TRUTH . 

Tack va mycket smärta vi skulle kunna rensa ut och bli av med om vi slutar jämföra oss med varandra <3 
Att vi alla inser att vi föds unika med unika talanger och gåvor , ingen är bättre än någon annan utan bara olika . 
en del skall gå före och synas i rampljuset , en del föds till att följa och förvalta energin och en del är födda till att arbeta i kulisserna . 

Så vad är du född till ? 
En ledare 
En följare 
Eller kulissen arbetare 

Alla behövs , alla är lika viktiga och det som bjuder lätthet för dig allt det som kommer naturligt . 
Det du naturligt är bra på utan att "öva " det är din sanning . 
Spännande att utforska det där eller hur ? 
Har du lätt för att leda att följa eller göra grundarbetet för andra att följa eller leda ? 

Med vår uniqueness så finns det alltid något vi är bra på och något vi behöver hjälp med . 
Vi kan inte vara bra på precis allt , det är därför vi behöver varandra . 

Jag kan ta mig själv som exempel : 
Jag är född ledare , jag har alltid längtat efter att hjälpa människor . 
Jag har superlätt för att hitta lösningar och kläcka nya ideer . 
Det är superlätt för mig att ändra energierna i ett rum eller se vad människan framför mig behöver för att må bättre . 
Jag ser ideer , lösningar , möjligheter och har mycket energi och mycket ideer hela tiden . 
MEN jag behöver någon som hjälper mig att verkställa , jag är riktigt MINDRE BRA PÅ ( jag vill inte använda ordet dålig ) att fullfölja , få saker gjort , slutföra . 
För det är inte det jag brinner för , jag brinner för att starta igång projekt . 
Så jag behöver ha någon med mig som älskar att få saker gjort , slutföra och allt det där som jag skrev att jag inte älskar . 

Ingen av oss 2 är bättre än någon annan , bara olika det är ju det som gör det såååå häftigt att leva tillsammans eller hur ?!

TÄNK vad mycket energi vi skulle kunna sprida och uppleva om vi gör det vi är bäst på , det vi älskar och det vi alltid längtat efter .... 
WOOOOOW hissnande tanke eller hur ?! 
BYE BYE utbrändhet , otillräcklighet och skuld / dåligt samvete 
HEJ OCH VÄLKOMMEN möjligheter , framgång , energi , glädje och eufori . 

Hoppas att du skapar dig en energifylld dag fylld av nya möjligheter <3 

Med glädje och glädjeglitter ! 
Annas Änglarum 
since 2007 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar