lördag 29 januari 2022

Tips på hantering kring all form av förlust

 LIVET ibland glädje och ibland sorg <3 
Det är ju lite det som är livet och vårt medfödda villkor eller vad man skall säga med att vi är här . 
Att vi behöver lära oss att navigera både genom glädjeämnen och sorg , förlust , ledsamhet m.m.

Vad är en förlust ? 
Ja alltså den kan ju vara alltifrån att man förlorar någon : Vän , familjemedlem husdjur eller någon annan som står en nära . 
Men också att man förlorar en vän som fortfarande är i livet , och/eller genom skilsmässa . 
Det kan vara att man förlorar sin hälsa . 
Det finns så oerhört många sätt att uppleva en förlust men oavsett om det handlar om att man förlorar en vän , ett jobb , sin energi eller vad det nu är så behöver kroppen hantera chocken som först uppstår . 
Det går inte att sticka huvudet i sanden och på så sätt göra oss av med den . 
Då säger sorgen bara , OK jag kommer tillbaka vid ett annat tillfälle när du orkar hantera mig bättre . 
Och den naturliga mekanismen att hantera sorg och förlust , det är faktiskt en GÅVA även om det känns allt annat än en gåva i stunden . 
För utan den gåvan skulle ledsamheten lagras i kroppen och det gör oss sjuka . 
Våra celler är inte gjorda för att leva med det alltför länge . 
Cellernas ursprungliga och naturliga tillstånd är glädje , ljus och kärlek och innehar höga vibrationer . 
Medan sorg , ilska , ledsamhet m.m. har tung och låg energi .
Det bästa man kan göra är att så fort som möjligt acceptera förlusten  och det som hänt.

Och sedan finns en mängd olika sätt att hantera sorgen på . 
Jag tänkte lista upp några som jag använder till mig själv , men också mina klienter som kommer för att bearbeta en sorg / förlust . 

* Sitt med sorgen och bjud in den 
Det finns många fördelar med att inte försöka fly ifrån sin sorg . 
Jag själv har gjort både och i mitt liv . 
Tidigare när jag var yngre försökte jag glömma allt som gjorde mig ledsen , så fort jag var ledsen tänkte jag på något som gjorde mig glad . 
Men nu de senaste 10 -15 åren har jag låtit sorgen , nedstämdhet eller vad det är jag bär på få ta så mycket plats det vill . 
Det jag däremot inte gör är att "småskvätta" med känslor utan när de kommer låter jag de få ta plats . 
Kanske till och med avbokar saker jag hade då ,  och kryper in i mig själv för att "värka ut " det . 
Ungefär som vi gör när någon kär vän eller familjemedlem är ledsen : Vi kramar om dem och låter dem gråta mot vår axel . 
Den största skillnaden som jag märkt emellan när jag inte ville ta i den och istället försökte fly mot att jag låter den ta plats och pausar livet tills jag sörjt klart det är : 
Att den tar mycket längre tid när jag försökte fly och väldans mycket kortare när jag välkomnar den . 
Då jobbar den sig igenom kroppen för att sedan göra oss fria ifrån den .
Dessutom är det ju så att mina känslor alltid handlar om MIG och dina känslor alltid handlar om DIG . 
Det handlar alltså inte om personen vi förlorat vare sig det är en levande människa eller avliden .
DIN sorg handlar om dina känslor och det som är levande i dig inte något om den andra personen ; vad hon eller han sa eller gjorde osv .



* Checka in hos dig själv och omfamna det som är 
Lite fortsättning på följande punkt , men att bara välkomna det som är , omfamna sig själv och bjuda in känslorna när de kommer . 
Det gör jättestor skillnad ! 
Du ÄR inte dina känslor för du är så mycket mer men att inse att de är en del av dig 
och att faktiskt inse att känslor egentligen bara är energi eller utryck som vill komma ut . 
Det är inte fult eller + eller - det bara ÄR . 
Och ett sätt att låta sorgen som du kanske bär på komma ut är att checka in hos dig själv , krypa in i ditt hjärta och tala om för dig själv att det är OK , du ÄR trygg och omhändertagen och bara låta det ske som sker .
Att "checka in " hos dig själv varje dag är att kärleksfullt connecta med dig själv och fråga : 
Hur mår jag idag ? 
Hur känner jag mig ? 
Vad vill komma ut och bli uttryckt ? 
Vad behöver jag idag ? 
Hur kan jag visa mig själv kärlek idag ? 

* Kapa energiband 
Detta är ett mycket kraftfullt verktyg , särskilt vid hantering av någon typ av relationsmässig förlust . 
Detta steg är nödvändigt för att både du och den personen / djuret som lämnat skall kunna gå vidare . 
Det som blir om du inte kapar band är att du går runt runt runt i energierna av det som hänt och det som varit . 
Du sörjer det förflutna och kan inte gå vidare ! 
Givetvis är det fullt förståeligt om du tvekar eller känner ett motstånd mot att göra det eftersom vi oftast är rädda att alla minnen försvinner och vi tappar kontakten med vår vän . 
Men det är inte så alls . 
Faktum är att kontakten kommer att bli tydligare , renare och starkare . 
Det du tappar kontakten med är det förflutnas negativa känslor såsom SKULD , SKAM , ILSKA , OTRÖSTLIG SORG m.m.
Så allt blir mycket tydligare och du kommer ur din "ångest bubbla " eller "sorgbubbla" som vi hamnar in när vi ältar och ältar .
Hur gör man då ? 
Du gör helt enkelt så här : 
Sätta dig bekvämt och blunda . 
Föreställ dig din vän framför dig . 
Kalla på ärkeängel MIKAEL 
Se din vän i ögonen , tacka för alla gåvor du fått , allt ni upplevt tillsammans och allt som 
ni givit varandra . 
Var sedan tyst en stund så att din vän kan göra detsamma . 
Be sedan Ärkeängel Mikael att visa dig era energiband som ni skapat och som har vuxit emellan er . 
Det är som små gyllene trådar emellan era hjärtan , chakran m.m.
Har du tex upplevt mkt kärlek i relationen så är det starka band emellan era hjärtan . 
Har ni utbytt ideer och planerat eller utbytt kunskap så är det starka band emellan era huvuden 
Har ni haft ett andligt utbyte och stöttat varandra i er andliga utveckling , kanske till och med delat med er av er visdom till varandra så är det starka band emellan era pannchakran ( tredje ögat) osv . 

Nästa steg blir att be att få låna ÄÄ Mikaels svärd och kapa banden eller be ÄÄ Mikael att svinga sitt svärd och göra det åt dig . 
Detta steget är det svåraste men efter att de "förbrukade " energibanden är kapade kan ni utvecklas på var sitt håll och ni frigör enormt mycket kärlek och energi som sitter fast i banden . 
Är det dessutom meningen att ni skall träffas senare och fortsätta er vänskap eller kärleks relation så kommer ni att göra det och då kommer nya fräscha band att skapas. 
Skulle din förlust handla om att någon avlidit och ni skall ha kontakt även fortsättningsvis kommer nya band att skapas så att det blir lättare att nå varandra . 
 
* Skriv ett brev till den du förlorat 
Detta är ett mycket vackert steg och det kan vara skönt att "prata " med henne eller honom . 
Och då kan det vara fint med ett brev som du skriver så att du kan få lätta ditt hjärta . 
Skriv som du hade haft personen framför dig och faktiskt kunde prata med densamma. 
Givetvis är detta ett brev du aldrig skickar utan det är för din skull så att du får sagt det du skulle
vilja ha sagt men kanske aldrig fick sagt av olika anledningar . 
När du skrivit klart det läser du upp det högt för din vän på det andliga och mentala planet och lägger ner brevet i ett kuvert som du klistrar igen . 
Om du vill kan du ta fram brevet igen och läsa om 1 eller 2 år fram i tiden . 
Då kan det kännas helt annorlunda att läsa upp det . 
Detta verktyg kom till mig när jag förlorade min första hund och det var så stärkande att göra det . 
Kändes skönt att uttrycka i skrift över hur mycket han hade betytt för mig , och nu kan jag också se att det hjälpte mig i mitt sorgearbete efter honom . 
Acceptansen över det som hänt var lättare . 
Så detta använder jag ofta för att hantera olika typer av sorg , förlust m.m. både på människor och djur som jag ofrivilligt förlorat . 


* Släpp all skuld , skam och jobba med sakral chakrat och solarplexus 

Varför just sakral chakrat och solarplexus ? 
Självklart är flera andra chakran påverkade i en sådan här bearbetning . 
Vilket chakra det gäller beror lite på hur länge du haft din känsla / om den fastnat ..
Hur känslomässigt involverad du är osv 
Men sakral chakrat och solarplexus är 2 chakran som oftast har med tung energi att göra . 
Det är också 2 chakran som handlar om vår personliga kraft , och om energierna inte kan flöda fritt där inne blir vi trötta och sjuka . 
Tänk dig som stagnerat vatten .. 
En bäck eller vattendrag utan rörelse , det slammar igen eller hur ?! 
Det samma med oss , alla våra inre och yttresystem behöver röra på sig och av stagnation blir vi som sagt sjuka. 
Och just skam och skuld som vi ofta känner när det handlar om att förlora något eller någon så dyker dessa negativa och tunga känslor ofta upp . 
Kunde jag gjort något annorlunda ? 
Varför  sade jag / gjorde jag så där ? 
Kunde jag ha förhindrat det som hände om jag bara lyssnat lite bättre ? osv osv 
Men givetvis kunde vi inte det , det som skall ske kommer ju att ske i allafall .. 
Men vi är sååå snabba med att döma oss själva och var vår egen domare . 
Och genom att balansera och jobba med dessa 2 chakran där dessa båda känslor sitter så kan vi förlösa energin som sitter fast . 


* 3 magiska oljor som hjälper dig 

Eteriska oljor är fantastiska att jobba med när det handlar om både inre och yttre arbeten 
med oss själva . 
I mitt arbete jobbar jag mycket med dessa magiska droppar . 
Jag är så enormt tacksam för dessa ! 
En anledning till varför de är så effektiva är ju så klart att vi är förenade med naturen som oljorna 
kommer ifrån . 
Våran energi står i direkt på samma frekvens som naturens frekvens och vi kommer från samma källa som naturen , blommorna , ja allt som växer i naturen . 
Det är därför vi mår så bra när vi är ute i naturen . 
Hittar man oljor som är RENA i sin energi och inte innehåller en massa strunt som förstör enzymerna och ämnerna i oljorna så är det rena rama medicinen att ta dem . 
Oljorna som jag valt att jobba med är hanterade mycket varsamt , ekologiska och så otroligt rena och kraftfulla så att mina celler jublar och slår en frivolt varje gång jag använder dem . 
Jag känner verkligen hur jag tas tillbaka till mitt ursprung historiskt där vi använder torkade örter och medicinal växter i större utsträckning än vi gör idag . 

Och just i detta ämne så har jag hittat en formula som jag använder varje gång jag själv eller någon klient bearbetar en förlust . 
Det är 3 oljor som verkligen hjälper till att jobba med sorgebearbetningen och det liksom tar udden av det tunga och tar mig / klienten snabbare in till kärnan . 

Jag har sett det sååå många gånger hur en klient som är otröstlig i sin sorg och liksom fastnat i chocken och saknaden efter sin vän , tar dessa och det tunga liksom bara rinner av . 
Saknaden finns ju såklart kvar men det är på ett annat plan och inbäddat i kärlek . 
De vittnar om att oljorna också jobbar på ett mycket djupt plan och tar med sig blockeringar och "gammal sorg " som de burit läääänge . 
Det är verkligen magiskt ! 
Så här delar jag ett recept som jag som sagt alltid rekommenderar till detta : 
Oljorna som jag använder kommer  från YOUNG LIVING som är världsledande och enligt mig som testat många märken är det absolut mest rena och frekvensmässigt bästa oljorna.


3 droppar joy över hjärtat 

3 droppar sacred mountain bak i nacken

3 droppar release över rygg slutet 




Har du möjlighet att testa så tycker jag att du skall göra det <3 
Sacred mountain - löser upp gamla och nutida blockeringar som du har 
Joy - hjälper dig att känna hopp och kärlek i hjärtat och balanserar dina energier i hjärtat 
Release - hjälper dig att släppa känslor och annat som håller dig fast  

Med detta önskar jag dig en fortsatt härlig dag eller kväll <3 
Jag hoppas att du fann detta inlägg vara värdefullt för dig . 
Om det gav något så får du jättegärna lämna en kommentar , då blir jag superglad . 

Med kärlek och tacksamhet ! 

Annas Änglarum 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar