onsdag 12 januari 2022

MORGON BLISS


 Tidig morgon tassar jag ut i bara pyjamas till änglahuset . 
Väl där ute tänder jag ljus , lägger ut mina stenar , mina kort . 
Droppar några droppar olja som jag känner talar till mig för dagen , tänder min palo santo . 
Sedan väljer jag musik som talar till mig och som jag behöver för dagen <3 

Själva morgonbliss praktiken kan se lite olika ut men jag har ofta gjort något special pass som jag gör varje dag utefter det behovet jag har för tillfället . 
Det kan gå ganska långa perioder med samma pass och jag känner att det gynnar mig på så många fler nivåer då <3 

Just nu gör jag några övningar för lymfsystemet följt av yoga med solhälsningar och lite andra övningar . 
Själva yogadelen avslutas med 5 yinövningar för vatten och metallelementet som är aktivt just nu ( höst och vinterklimat) detta gör susen för njurar , urinblåsa , mage och matsmältning samt lungor . 

När yogan är klar lägger jag mig på mattan tar några djupa andetag och vilar en stund för att ge energi åt de övningar jag just gjort . 

Nu kliver jag in i nästa del som är incheckning och meditation . 
Där börjar jag med några droppar olja i handen som jag andas in samt några andningsövningar ,  oftast är växelvis näsandning med för att den balanserar energier som har med det förflutna och framtiden att göra och placerar energin i nuet där den här hemma . 
Sedan mediterar jag och vänder mig inåt en stund , fyller på med ljus och kliver in i en härlig ljusbubbla där jag kan surfa runt en stund , så länge jag önskar eller har möjlighet till .
Jag checkar in hos mig själv och ger ljus åt det som behöver lysas upp . 

Här kommer det oftast väldigt mycket vägledning, ideer eller budskap , sådant som jag behöver veta med dagen eller om något annat . 

Vidare till sista delen ...
Där tar jag fram min dagbok och skriver ner allting som jag fått till mig under meditationen . 
Jag skriver så länge det kommer något , om jag känner att jag skall så tar jag ett kort ur någon orakel kortlek som förstärker det jag behöver belysa inför dagen .
Ibland affirmerar jag också här eller ber om något speciellt . 

Sedan är min morgon bliss praktik klar och jag kan gå in och fortsätta min dag med sellerijuice och frukost <3 

Varför gör jag min morgon bliss praktik ? 
Ja alltså jag kan bara tala utifrån mig själv så klart men det gör hela skillnaden . 
När jag tar mig tid för mig själv på morgonen - innan sinnet har vaknat så har jag märkt flera fördelar som jag inte får om jag skulle hoppa över . 
Tex: 
* Glasklart sinne : 
Ni vet den där dimman eller grumligheten som man ibland kan vakna med försvinner helt och hållet och jag får istället ett glasklart mind fyllt av klarhet och renhet . 

* Inre lugn : 
Ibland har vi stress i kroppen eller har många tankar som surrar runt , under min morgonpraktik så byts det ut till ett inre lugn 

* Flöde : 
Dagen flyter på i positivitet och gott flow och oftast händer många positiva saker eller besked jag väntat på . 
Dessa dagar brukar jag lägga mig med ett leende på läpparna om kvällen !

* Mina innersta tankar kommer till uttryck 

* Jag skapar dagen som jag vill ha den . 

Nu låter det ju kanske som att jag alltid är glad och aldrig någonsin på dåligt humör och det stämmer givetvis inte . 
De dagarna jag är lite ur fas är oftast dagar som jag inte fått till min morgon praktik .... just sayin !

* Ur hälsosynpunkt så får man igång rörelser i kroppen tidigt och har lättare att göra sig av med nattens slaggprodukter + att det är lättare att äta hälsosam mat när man startar dagen på ett bra sätt eller hur ?!

Så utan att försöka få DIG att göra morgonpraktik om du nu inte har lust till det vill jag bara förmedla min sanning , detta är något jag under åren kommit fram till att jag behöver och kommer att fortsätta göra det om jag vill fortsätta att må bra <3 

Vill du testa på att göra min morgonpraktik tillsammans med mig ? 
Ibland har jag något som heter Soul sunday bliss , det brukar vara på söndagar mellan 10-12 ibland online ( när vi inte kan träffas ) och ibland på plats då oftast utomhus . 
Vill du att jag mailar dig inför nästa sådan träff ? 
Ge mig en kommentar här nedanför så mailar jag dig nästa gång det är dags . 

Med härlig energi och kärlek önskar jag dig en fortsatt bra dag ! 
Annas Änglarum 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar