torsdag 30 december 2010

Bus och mys..

fullt ös !!!
Jisses jag hade glömt vilket spring det är med valp =)
Ut och kissa, in och busa, torka liten olycka på golvet, busa lite till och sedan gos och en liten tupplur för tindra.
matdax , ut och kissa , matdax för mig och dottern, bus , ut och kissa osv osv..
HAHA härligt är det och inte får man en enda gnutta tråkigt !!!
Nu sover hon och jag fick tillfälle att dammsuga och torka golv förut medans hon och världens bästa dotter var ute en stund och busade i fantastiska snön

Dagarna går verkligen super fort med liten valp i huset..
Tur man är ledig från ordinarie jobb så att man hinner med allt =)

Samtidigt blir i allafall jag mer effektiv när man inte har så mycket tid...
Passar på att tvätta och styrka när man ändå...

Men det är tur att tindra inte orkar så länge i sträck innan hon måste ta en liten tupplur =)

Så underbart livet är !! så omväxlande med många energier i omlopp och lugnt och tryggt om man hellre föredrar det =)

Och snart är det nyårsafton OMG va tiden viner i väg precis som det skall vara..
Dagens funderare:
Allting i livet handlar om energi , och det mesta i livet handlar om rörelse, transformation och förändring.. Energierna runt din aura förändras hela tiden, du drar till dig olika saker hela tiden och dina tankar förändras med energierna..
För att inte gå miste om enda minut så handlar det om att vara NÄRVARANDE i stunden i känslan i livet..
Hur gör du för att vara mer närvarande ??
Jag tycker att andas djupa andetag är en bra metod för att fånga in stunden och vara i sig själv , sin energi .
Promenader är också för mig en härlig metod för att släppa allting och bara vara...
Att liksom dra sig undan och bara vara med sig själv..

Fånga din stund i dag och låt varje snöflinga falla på rätt plats.
kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar