onsdag 10 mars 2010

Vem är din LYCKO- AMBASSADÖR ?


Hej hopp !!
Idag har det varit lite molnigare men annars... vilka enormt fantastiska och underbara dagar vi haft på sista tiden.....!!!
Snön droppar från taken av plusgraderna i luften , fåglarna sjunger för oss på promenaden och solen lyser skönt !!!
Jag har fått riktigt vår pirr i kroppen och man går omkring och bara ÄLSKAR allting.

Förra året införde jag ett vårskrik som kändes så härligt så att jag tänkte ha det som tradition.. NI VET som Ronja rövardotter i Astrid Lindgrens saga.
Det renar verkligen både kropp och själ och fyller hela kroppen med "vårenergi "
Välj en dag när det är sådär underbart varmt och vårigt ute och välj ut en plats som känns härlig och kraftfull för dig, uppe på ett berg är det ju helt fantastiskt !! det skall gärna vara en plats med lite utsikt, så att det känns som om man svävar.
Sedan tar du 3 djupa andetag och fyller dig med energi och lungorna fylls med frisk luft. Å NU ta i från tårna och bara skrik .... AAAAHHHHHHH skrik in våren och hälsa den välkommen med ditt skrik... skrik så länge du kan i ett enda andetag.... och efteråt känn hur vårig du är nu i kroppen !!!
Det är helt underbart, det är svårt att skriva så att du förstår hur HÄFTIGT det är ! Du måste bara prova !!!! ( energierna brukar göra att man kan hålla ut mycket längre ton än vad man kan annars )


På spinningcykeln idag när jag tränade på gymet så fick jag en ny insikt av mina guider.... Jag skall bli min egen lyckoambassadör !!
De gav mig en del att fundera på :
Vem är det som bär ansvar för min egen lycka ? Jo jag
Vem är det som väljer att jag skall vara lycklig ?
egentligen så kan jag ju inte skylla på någon annan än mig själv om jag går runt och känner mig olycklig !!
Så varför inte utse mig själv till lyckoambassadör ?
Låter fånigt kanske men tanken med det hela är väldigt tänkvärd..
Ibland går vi runt och skyller vår olycka på massa annat än att gå till botten och djupet med våra egna känslor och det som finns innanför skalet..
Tex.. JAg skulle vara osaligt lycklig om jag bara:
* hade den kroppen jag önskar( mindre rumpa , större bröst, väger mindre, äter hälsosammare )
* bodde i ett finare hus
* hade en finare bil så att grannar och andra ser upp till mig
* har en mer förstående make och snällare barn
* har ett annat jobb som jag trivs bättre på eller har en bättre chef
* har mer pengar
* hade haft möjlighet att resa mer och se mig omkring
Alltså egentligen kan vi ju hitta på vad som helst som skulle på något sätt få oss lyckligare än vad vi är idag , det är ju ett sätt att se på det att allt sker utanför vår kontroll och vår olycka är alla andras fel.. ( då är det egot som går till försvar och sätter sig själv i rollen som offer)
MEN ett annat sätt att se på det är att du själv är LYCKO AMBASSADÖR!! det är du som drar i alla viktiga trådar när det gäller din egen lycka. Att din lycka är energi som mycket annat och ett tillstånd som du väljer att vara I!!!
Om man skulle se det så .. Så finns det lika många om inte fler anledningar att faktiskt vara lycklig som de anledningar ovan att inte vara lycklig..
Så den viktigaste frågeställningen guiderna gav mig på spinningcykeln var :
"VEM ÄR DIN LYCKOAMBASSADÖR - ANNA ???"
och samma fråga vill jag att du ställer till dig själv-NU!!
och när du har kommit på det - vilka delar skulle du vilja ändra på eller lägga till , dra ifrån vad vet jag . för att du skall bli ännu lyckligare !!

Livet handlar om flöde , inte motstånd !!
Ibland behöver man utforska vad som finns i sitt hjärta för att komma på vad man saknar eller INTE saknar, i lärdomen att hitta sig själv möter man många lärdomar om hur man själv tänker och agerar, reagerar.
Här har du allt att vinna och endast lite energi och ego att förlora !!
Lycka till =)
Färgerna blir klarare glädjen större och lyckan ändlig , när du lever i ditt sanna flöde !!!
Kramar Anna

1 kommentar:

  1. Ja visst é det vi själva som har annsvar för vår egen lycka/olycka och jag har bestämt mig för att satsa på lycka. Offerrollen är inget för mig längre, den tar så mycket energi.
    VÅRSKRIK är så undebart har prövat det ett par gånger och det rusar verkligen i hela kroppen.Snacka om vårpirr.
    Många kramar Kicki.

    SvaraRadera