onsdag 31 mars 2010

Dagens tanke :

En hövding talar till sin stam om två hundar inuti hans huvud:
den ena hunden är vit och den är god och tapper ,
den andra hunden är svart hämndlysten och ilsken.
Båda hundarna kämpar in i döden.
En ung krigare som inte kan vänta till slutet på historien frågar:
Vilken av hundarna vinner ?
Hövdingen svarar: Den jag matar !!

För så är det ju den vi ger mest energi, de känslor som vi ger mest utrymme och de tankar vi livnär är ju de som ökar !!!
Utan att slå på sig själv så kan det ibland vara bra att rannsaka sig lite...
Vilken "hund " matar du mest den svarta eller vita , genom att bli medveten så når man en förändring om det är det man vill.
Det handlar inte om att man är känslokall saknar empati m.m.
det är ju så att hjärnan har 2 halvor den vänstra och den högra och båda två är likabra och behövs likväl. men i förhållande till vad du vill få ut av livet om du vill lyssna mest på ditt logiska tänkande eller om du vill leva ut dina känslor och lyssna på din intuition så väljer du ju vilken del som skall styra.

Alla delar av dig och din kropp behövs men vid olika skeden i livet.
Och intuitionen är ALLTID bra att lyssna på och ha som ledsagare vid olika vägskäl och val. Stora som små..

Inatt fick jag besök av älvorna, de är för söta. De kom för att sprida budskap om vår och värme.. jättehärligt !!
De har en så mysig röst, pipig och sjungande liksom på samma gång..
Tror du på älvor och skogsdimensioner eller tror du att de bara finns i sagorna och för dem som tror på "sånt"?
Jag själv tyckte tidigare att de bara var påhitt och nonsens hmmppff det vågar jag inte ens yttra högt längre, ända tills jag fick uppleva de mest fantastiska saker med älvor, troll och andra "sagofigurer" så att jag inte annat kan än att erkänna att NU VET JAG ATT DE FINNS OCH LEVER.. i sina dimensioner alldeles bredvid och ibland under eller över våran..
Den tiden när jag inte "trodde" på dem känns som ett annat "tidigare liv" för mig, hjälp vad mycket jag gick miste om då !!!!
När jag var liten såg jag ju dem, och samtalade med dem och änglar själar och annat men det hade jag lyckats förtränga !!! hmmmm jag försökte nog skapa en bild av mig som inte var jag , för att försöka "passa in " men helt utan framgång !! till slut hade jag trängt bort så mycket så att jag glömt vem jag verkligen var..
SNACKA om att man skapar sin egen verklighet med tankar känslor och värderingar !!

Dags för en promenad i skogen =)
För att se vad den har att berätta för mig idag , hoppas du får en härlig dag !!
Är du intresserad av distanshealing och att få en dos av min healing GRATIS!! så kommer jag " dela ut det" på söndag påskdagen kl 20.30
Skriv upp ditt namn i kommentar rutan för att vara med.
KRAM!!
Anna

3 kommentarer:

  1. Hej Anna. Hänger gärna med på din healing på söndag Lizeth.

    SvaraRadera
  2. Ja tack, tar gärna emot din healing ikväll, Elisabeth.

    SvaraRadera
  3. Jag tror också att de finns.. :) här på Gotland är det speciellt! Fast när alla turisterna kom försvann de liksom :( bort till en lugnare plats, tror jag.. ville också dit, hehe:)

    SvaraRadera