torsdag 25 februari 2010

Liten ansträngning= stor uppskattning !!

Å vilken lyckodag jag har haft idag i stora mått !!!
Dagen började (efter vanliga morgonbestyrer) med att jag var i väg och firade en god vän som fyllde år igen..
Känns så skönt att ha vänner intill sig, vi umgicks väldigt mycket när vi var mindre men hörs av allt mer sällan , vi pysslar liksom på var sitt håll men så till födelsedagar och dyligt så brukar vi träffas.
En del vänner är som stjärnor på himlen , även om man inte ses och hörs av på lång tid så vet man ändå att dom finns där!!
Sedan har man ju vänner som kommer och går i perioder, människor man träffar för att ha något utbyte utav. Byta erfarenheter, energier m.m. för att sedan skiljas åt och utvecklas var och en på sitt håll, och ibland möts man igen och ibland gör man inte det.. det är på något sätt livets flöde, därför tycker jag att man tjänar på att glädjas åt det som finns här och nu i denna stunden för vi vet ingenting om nästa ögonblick eller nästa dag.
Det enda vi vet är stunden vi har just nu?
En bra övning för att ta reda på vilken sinnesstämning du vanligtvis har, kan vara att fundera på..
OM DU BARA HADE EN ENDA DAG KVAR I DETTA LIVET VAD SKULLE DU GÖRA DÅ?
VAD SKULLE DU KÄNNA , VILKA MÄNNISKOR SKULLE DU TRÄFFA M.M.
Det kan vara väldigt nyttigt att fundera på det. Kanske behöver man lära sig att vara mer tacksam för det man har istället för att vara otacksam och tänka på allt som man INTE har..

Nåväl dagen fortsatte med träning, styrketräning av ben kändes väldigt bra och sedan efter träningen åt jag lunch med en annan kompis på stan, jag älskar spontaniteten att bara prata bort en stund och sedan fortsätta med sin dag..
När jag sedan kom hem och hämtade posten låg det ett rött litet paket där som var adresserat till MIG!! när jag förvånat öppnade det så såg jag en liten söööt nalle med änglavingar på ryggen, samt en liten mini chokladbit, en liiiiten prydnadsros och några små hjärtan.. samt ett pyttelitet kort som var från min man !! han ville tacka för att jag finns !!!!
HJÄLP va glad jag blev, kändes alldeles varmt i hjärtat!!
Tänk att en sådan liten grej kunde göra en så otroligt glad, men det är liksom tanken på att någon annan tagit sig tiden och gjort det här för min skull..
jag VET att han uppskattar mig , det är inte det men bara tanken på att förgylla min dag på detta sätt.. vilken fantastisk bekräftelse =)
Och allt det här skedde på en helt VANLIG torsdag det är nog nästan det bästa...
Torsdag 25/2 2010 som redan var en bra dag förvandlades och blev helt fantastisk !!
Att en sådan liten grej kan betyda så mycket !!!!
TACK ÄLSKADE !!! tack för att du ser mig och för att du älskar mig !!!
Tänk att få förgylla någons dag på det sättet...
Det roligaste av allt är nog också att när jag var i stan så köpte jag en liten present åt honom och då visste jag ju inte ens om att jag skulle få något på posten när jag kom hem =)
TELEPATI... det händer ofta mellan min man och mig, jag hinner ofta knappt tänka tanken på att jag skulle vilja ha ett glas vatten förrän han står där med ett GLAS VATTEN i handen åt mig ...
JA han är ju så fantastisk på många sätt...
Nog prat om honom det här är ju MIN blogg hahahaha

Dagens insikt och övning handlar om att uppskatta det lilla och låta livet föra dig mot evinnerlig lycka och välbefinnande .
Samt att hitta små saker att glädjas åt för var dag, varför inte föra lycko och glädje bok så att man inte glömmer av allt det fantastiska som man omges med HELA tiden..

Lycka till med att hitta din inre lycka !!
det är du väl värd, för när allt kommer omkring är det du som är den största och mest strålande stjärnan på din himmel !!!!
KRAM

2 kommentarer:

  1. Tänk att så lite kan göra så mycket, att hjärtat slår frivolter, och det är en otrolig känsla. Det är ju tur att det inte händer varje dag för då måste hjärtat lägga massa energi på frivolter och inte orka med alla de andra upgifter som ett hjärta har.
    Det där med telepati, det händer mig o min man med väldigt mycket men man vänjer sig aldrig utan blir lika förvånad varje gång, men så tittar man på varandra o bara ler för vi vet ju att det händer ständigt.
    Tänkvärt det du skrev om att om man bara hade en dag kvar . KRAM Kicki!!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att höra :) om telepati och den fina gåvan! Inspirerades att göra mer sådant! (Brukar skicka vykort till min familj o släkt, högt uppskattat..)

    Kraam!

    Ingrid

    SvaraRadera