fredag 12 februari 2010

se kroppen som ett uppslagsverk !!

Sitter här vid datorn med kladd i ansiktet..... =D
Nä jag har lagt en välbehövlig och skön ansiktsmask, med lera som luktar gott och tänkte passa på att blogga lite så länge..
Det är några dagar sedan sist..
Veckan som varit har bjudit på vila, vila, jobb m.m.
Jag hade steg 2 på kursen väck din inre kraft i måndags, då vi var inne på blueprints och negativa programmeringar på det mentala planet.
Det var mycket givande att se all energi och blockeringar som släppte ifrån deltagarna . ljuvligt att se dem öppna sig på ett annat sätt utan någon rädsla , hämningar som inte längre behövs. och i stället känna FRID i hjärta och sinne..

I tisdags var det drop in och jobb i änglahuset, jag bakar alltid till drop in och denna dagen var det brownies tur att vara med..
Det var mycket uppskattad vilket jag tycker är mycket roligt..
Och sedan i veckan har jag faktiskt tillbringat en hel del tid i viloläge, mycket meditation, healing och liggandes på spikmattan har det blivit..
Jag har nämligen legat i förkylning och feber. Absolut inget allvarligt men ändå så pass att träning och promenader har fått vänta..
Jag blir nästan aldrig sjuk någon gång om året bara ( sist var det i september läste jag här på bloggen)
Men ibland när kroppen och själen jobbat mycket så behövs några dagars total vila.. Det är så skönt när det sköts av sig själv !! Jag brukar se den som ett fantastiskt uppslagsverk, den talar om vad som behövs göras, tänkas eller låta bli..
Du behöver inte ens fundera vad du behöver bäst kroppen sköter det själv och på egen hand . det är bara att följa med !!

Idag känner jag mig mycket bättre och skall jobba lite i änglahuset, men orken är inte här riktigt än .. så jag får ta det lite lugnt..
Viktigt att lyssna på kroppen.
På söndag är det alla hjärtansdag, en fantastisk dag där man får tillfälle att visa dem man älskar mycket kärlek.
Visst det kan man tycka att man skall visa under hela året men här har vi en dag som är vigd till kärlek, omtanke och ljus.

Har du något speciellt du skall göra på söndag eller bjöd din omgivning på någon speciell uppvaktning till dig ?
Skriv gärna och berätta det är ju alltid roligt och höra..
Många kramar !!
Önskar
Anna

Hoppas att din alla hjärtansdag blir fylld av kärlek och lycka i massor..
Peter och jag skall bjuda familjen på alla hjärtansdag middag ( om förkylningen helt gett sig)
Det får bli vårt sätt att visa familjen hur mycket vi älskar och håller av dem .
Jag önskar dig en fantastisk avslutning på veckan och en magisk helg!!!

2 kommentarer:

  1. som alltid så är det så härligt att läsa din blogg, den ger mig styrka o massa aha upplevelser. Jag satt o skrev i min dagbok om hur jag mår efter i måndags hävningar av blockeringar. Magen har levt som aldrig förr spenderat två nätter på toa,Jag tror jag sket ut en massa blockeringar fniss.Sen så har jag oxå åkt på en kalasförkylning men det hör ju till.Trots detta så mår jag fantastiskt bra.
    Många kramar till dig Anna och ha en mysig hjärtdag med Nära o kära.
    Christel S.

    SvaraRadera
  2. HAHAHA *håller sig för magen och garvar så att jag nästan ramlar av stolen *
    JA så kan det vara med blockeringar !! Härligt att du går in för det och släpper lite bagage !! Jag hoppas att du mår bättre snart och känner dig redo för nya utmaningar på måndag !!! *LER* massa kärlek till dig min kära vän !!
    Anna

    SvaraRadera