onsdag 24 februari 2010

Idag har dagen handlat om...

Träning på gymet , promenad i härliga solskenet och lite ompyssling om den fysiska kroppen..
Jag har varit ledig ifrån jobbet och tagit hand om MIG skönt och härligt på alla vis..

Jag har skjutsat min dotter till frisören så att hon fick klippa sig. Så söt hon blev , som en riktig liten ÄNGEL!!!
I morgon fyller en kompis år så jag skall åka och gratta henne och även i morgon skall jag iväg till gymet och köra en vända. Då blir det benens tur att få sig en omgång styrketräning.
Det är skönt att riktigt få ta ut sig på gymet tycker jag att släppa allt annat och bara träna , man mår ju rent himmelskt efteråt.
Det känns nödvändigt för mig i mitt jobb att ta hand om mig. Både kroppen och själen, meditation och själavård i all ära men man får inte glömma bort kroppen !!!

I morgon efter gymet skall jag träffa en annan kompis på stan och käka lunch, jag älskar att vara spontan och träffa mina nära och kära bara så där oprentansiöst. Ni vet utan att man behöver göra allt så märkvärdigt, jag är nog ganska enkel av mig på många sätt och vis, tycker om att förgylla vardagen och den lilla tillvaron.
Känna glädje kärlek och tacksamhet i det lilla liksom.
Jag får ibland frågan om hur jag lyckas vara så positiv och på gott humör hela tiden (läs nästan) och jag har inte vetat riktigt vad jag skall svara , men det är nog så att jag har lätt för att se kärlek och glädje överallt. Jag behöver inte så mycket för att jag skall känna lycka, och försöker påminna mig själv hela tiden om att jag själv alltid har möjlighet att välja , välja vilket humör jag skall vara på , välja mina tankar, välja livets omständigheter, välja vilka människor jag skall umgås med m.m.
Och jag är hellre lycklig mesta dels av tiden och snubblar till lite ibland för att jag inte "tänker mig för "
Än att tänka för mycket och inte våga hoppa på tåget när det kommer för att vara rädd för att misslyckas tex.

Nå väl nu skall jag besöka min sköna säng och lägga mig på spikmattan en stund innan johnblund kommer och strör sitt magiska pulver över mig..
JAg önskar dig en skön och fridfull natt och en härlig vecka !!
Puss och kram hälsar
Anna och de himmelska vännerna

2 kommentarer:

  1. Åh vad jag älskar din blogg, den är en sådan energikick att det bara surrar i kropp o själ när man läser den.
    Jag är väldigt glad att du hoppade på tåget för det är ju en del av livet,och man måste ju leva också.
    Och vet du vad jag älskar ärligt glada människor inget påklistrat leende tack. ditt leende Anna, sprider glädje så var stolt över det. Så fortsätt i samma bana, smila på och bara va lycklig.
    Många kramar Christel

    SvaraRadera
  2. Kära christel !!
    Likaså som du skriver att du älskar min blogg så älskar jag dina kommentarer !!
    Du är så härlig och har en skön personliget som jag diggar skarpt !!
    japp tåg skall vi fortsätta hoppa på och berg skall vi fortsätta bestiga eller hur ??? och för varje tåg och för varje berg vi övervinner finner vi mer och mer frid i vårt inre och låter vår själ ta mer plats !!
    Kramar Anna

    SvaraRadera