tisdag 16 februari 2010

har tänkt på en sak

Det här med att få fram det vi vill... DET VI VERKLIGEN VILL...
Ofta så säger vi sådant som vi tror andra människor vill.. för att passa in och inte sticka ut för mycket för då får vi för oss att vi blir ensamma..
Ibland går det till och med så långt så att VI GLÖMMER AV vad det är vi egentligen vill, tappar kontakten med oss själva... TRAGISKT!!

Men några som är bra på att få fram det dom verkligen vill utan att ta hänsyn till vad andra vill , och som vi skulle kunna lära oss massor av det är våra barn. !! dom är liksom oförstörda och har inte blivit präglade eller programmerade att skämmas för sina känslor, uppfostrade till att hålla tillbaka och skämmas för sin existens.
Dom säger bara rätt ut, vad dom tycker och fungerar på.. helt utan krusiduller =)

Jag blev påmind om detta faktum tidigare idag när dottern fick besök av sin lekkompis.
Lekkompisen kommer in och börjar ta av sig jackan när hon utbrister:
-Anna !! kan inte vi baka muffins och fika ? VISST ÄR DET FANTASTISKT !!!
Sånt gillar jag !!
Det vanligaste är ju att man kanske var sugen på muffins och försöker hinta lite att man skulle vara sugen på fika och muffins , sår några frön om detta och sedan väntar på att någon annan skall föreslå detta. och om detta händer att dom faktiskt frågar vill du ha lite fika ? så svarar man med nä inget besvär för min skull.... *generad och illröd i ansiktet* nä fika det var ju inte därför jag kom hit hehe...
Mycket enklare att bara säga som det är med en gång , tänk vad mycket missförstånd som vi skulle slippa med det..

Så jag säger TACK!! för den påminnelsen och går nu vidare med min dagen..
Denna erfarenheten får bli dagens påminnare.. varsågod nu har du fått ta del av den också!!
Hoppas att du får en riktigt bra dag idag och att du unnar dig att mumsa på någon semla eller två =)
KRAM!!
Anna

1 kommentar:

  1. ja visst e ungar härliga.
    Kram. Christel S

    SvaraRadera