måndag 3 januari 2011

Uppe med tuppen idag =)

Go morgon alla !!
Jag brukar skriva om sådant som händer i mitt företag och sådana tankar från min vy som medial och andlig coach.
Men jag kallar mig själv ofta för inspiratör, och där ingår ju ibland också sådant som händer i mitt privata liv.
Jag har en vilja att börja skriva om sådant som händer bara Anna också.
OM det som händer där kan inspirera , väcka eller glädja Någon så är jag mer än glad, faktiskt lycklig. för det för mig är det som gör livet värt..
Att hjälpa andra att må bra , det blir en win win.


Idag fick jag en väldigt tidig start..
Jag har ju som jag skrivit i tidigare inlägg blivit med hundvalp.
Och det är helt supermysigt, men som alla som haft hund vet så är det också en del arbete och särskilt lite ändring i planering =)

Jag har upptäckt med det arbete jag har att jag för att må som allra bäst behöver lägga en hel del tid på att träna och underhålla min kropp.
Och vill helst inte offra den tiden fast vi skaffat en hund till.
Den tiden är verkligen MIN stund i själ , hjärta och ande. Där tömmer jag tankar, och fyller på ny energi. det är som om allt bara försvinner och det är bara jag där ..

Så jag fortsätter träna men får ändra tiderna lite istället.
Mannen jobbar ofta natt, så då får jag träna tiidigt på morgonen när han har möjlighet att passa vår fina juvel.
och andra familjer med många barn fixar det ju, fast i många fall är det ju faktiskt någon i familjen som får offra sig , det tycker jag är fel, jag tror att det mesta går att fixa med lite planering. Man skall inte rucka på den egna tiden för att man har en stor familj, det lönar sig inte !!!
Tar man hand om sig orkar man vara mer med sin familj.

Så idag blev trippen till gymet 06.00, det gick jättebra..
Men kroppen fick en smärre chock !!! jag tror aldrig jag iallafall TRÄNAT så tidigt.
Även om jag för det mesta är uppe tidigt.
JAg värdesätter en bra sömn och brukar lägga mig ganska tidigt , så tidiga mornar brukar vara ok.
Nu har jag ju hela dagen kvar , och hinner utan problem göra de saker jag tänkt ...
fiffigt !!

Nu är det frukosttajm för dottern i familjen , jag har redan ätit.
Och sedan är det ut i snön för att busa med både hundar och barn som gäller, kanske tar vi en tur med skridskorna också.
Det verkar bli väldigt vackert och klart väder..
Passa på att njuta av det vet ja´.
Kanske en härlig lång promenad , bara med dig själv och dina tankar skulle kunna stå på din agenda idag =)
Du kommer att må fantastiskt efteråt och påfylld av ny energi och livskraft..
Jag önskar DIG en super härlig dag !!
Kram från Anna

2 kommentarer:

  1. Hej Anna.

    Jag var inte uppe med tuppen i dag, men hade en god natt sömn och en liten sovmorgon. Jag hinner nog också med en liten promenad i dag bland alla göromål :-)

    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Elisabeth !!
    Tack för din kommentar, är superkul att veta att människor läser min blogg =)
    Ja promenad tycker jag att du skall försöka unna dig =D
    man kan ju göra promenaden till en stund att bara andas och VARA.
    kram

    SvaraRadera