onsdag 12 januari 2011

Mer snö !!

Vi är ju visserligen bara kvar i januari , men i mitt hjärta är jag så sakterliga påväg till våren .. ( se förra inlägget)

Och det blev en överraskning i morses...
för igår kväll var det is på backen och tö, man kunde nästan skymta gruset igenom isen..
idag när vi vaknade var hela marken täckt med en decimeter snö ???!!!
så jag antar att det skall bli lite kallare igen... hmmm måste erkänna att jag blev en liiiiten gnutta besviken...

men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det är såååå vackert med snö.
Snö på träd och buskar det är mycket finare än det gråa som blir när snön försvinner innan naturen spricker ut i grönska..
sitter här vid datorn och tittar ut igenom fönstret på landskapet.. jag blir alldeles varm inuti , det är verkligen vackert.
det gäller att fånga varje ögonblick , och se det som en gåva..
blir saker och ting inte riktigt som du tänkt dig , du kanske som jag blir lite besviken över något, plocka då fram det i situationen som är positivt !!! det som är bra med situationen i sig, så drar du till dig ÄNNU mer magi.. men det måste vara äkta. kanske behöver du affirmera och påminna dig själv en stund innan du känner frid och ro i hjärtat..

ha en riktigt härlig vinterdag i snön =)
Och var tacksam över rikedomen snö, det är ju inte alla som har det !!!!
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar