tisdag 4 januari 2011

Livets gåvor

Är många, att födas och få vara här är i sig en gåva..
Men en av de största tycker jag är TACKSAMHET och framförallt gåvan att KUNNA KÄNNA tacksamhet.
Att känna sig tacksam är så mycket mer än att bara känna sig tacksam när man får en present eller blir bjuden på middag hos någon. Rent fysiska / matriella ting alltså..

Tacksamhet handlar också om att påminna sig om hur mycket man faktiskt HAR att vara glad över.
Det roliga är ju att det finns alltid något att vara tacksam över, hur nattsvart det än verkar vara runt omkring. Vändningen blir ju när du ser LJUSET ist för mörkret. Även om det så bara är en enda strimma ljus så vet vi ju att det vi fokuserar på ökar.

Ett bra sätt att upptäcka all magi som händer runt omkring hela tiden är att påminna sig om vilka saker vi har i vårt liv som faktiskt fungerar, vilka människor i vår omkrets som vi är tacksamma över ..
Tacksamhet skall komma från hjärtat för att det skall fungera, inte en ramsa som man bara upprepar utan att KÄNNA det i hjärtat.


Ett perfekt sätt att avsluta en dag eller starta en ny dag är att skriva tacksamhetsbok.
Bestäm dig för att t.e.x. skriva ner 3 saker varje kväll / morgon som du känner dig tacksam över just nu, och var beredd på magi och en känsla av eufori, då programmerar vi oss själva att ta emot mer saker som gör oss tacksamma.

Det här är jag tacksam över just nu:
* att just jag lever MITT liv, där jag kan jobba med det jag vill och leva mitt liv utifrån mina drömmar
* att jag valt leva ett medvetet liv och vara så pass modig att jag alltid lever utifrån mitt hjärta. Även om det ibland för stunden innebär lidande för mig.
* Att jag har en stark vilja och att jag aldrig låter min egen rädsla för misslyckande eller annat komma ivägen.
* Att jag själv väljer vilka människor jag vill ha i mitt liv. Och jag väljer människor som : skänker mig glädje, kärlek och positiv energi. och som jag har ett utbyte med.
* Att jag lärt mig välja framgång istället för kamp
* Att jag har min familj som jag älskar och som älskar mig
* att jag fått förmågan att tro på mig själv
* att jag lever ett liv sida vid sida med mina guider och änglar
* att jag fått en fantastisk dotter som berikar mitt liv oerhört
* Att jag fått en man som älskar mig oerhört även vid de stunder då jag inte älskar mig själv !!


Och mycket mycket mer..
Det finns MASSOR att vara tacksam över...

Vill du känna mer tacksamhet och glädje i ditt liv ?
Vill du känna att ditt liv har en mening ett syfte?
Vill du se möjligheter istället för hinder ??
Här kommer mina bästa tips på att känna mer tacksamhet i ditt liv !!:
* skriv tacksamhetsdagbok
* börja affirmera och dra till dig det du vill ha i ditt liv
* rannsaka dig själv och behandla dig själv med respekt och vördnad, se på dig själv med ögon av att du är din egen bästa vän.
* sortera bort människor som inte vill dig väl och som inte behandlar dig värdigt
* meditera regelbundet och påminn dig själv om vad du har runt omkring dig
*Älska dig själv så kommer andra älska dig ännu mer !!
* öppna ögonen och upptäck allt det vackra du har runt omkring dig
* släpp allt gammalt ältande och börja här ifrån och framåt ..
* bli LÖJLIGT positiv , försök att se minst en positiv sak med ALLT som sker. se allt ur ljusets synvinkel och programmera dig själv att dra till dig bra energi.
* NJUT av att leva !!!

Lycka till
Anna

2 kommentarer:

  1. Underbar blogg med en andlig vibrerande nerv som löper genom hela sidan. Återkommer gärna hit

    ha en fantastisk dag och var rädd om dig

    Emma

    SvaraRadera
  2. Tack Emma !!
    Så roligt att du tycker om den.
    Välkommen Åter !!!
    Önskar dig en god dag och en underbar vecka , med inslag av magi, klarsynthet och kraft

    SvaraRadera