lördag 30 augusti 2014

Allt börjar med ett första steg ..





Jag tittade på kristallen igår kväll ...
Mitt i alla tacktal kom jag och tänka på en sak ...
Att allt börjar med ett första steg , vi kan inte gå runt och vänta på att livet ger oss saker att vara tacksam över !
Det är vi som måste börja se allt det fantastiska runt oss som faktiskt redan ÄR saker att vara tacksam över så kommer livet ge dig ännu mer !!

Om vi vill ha en värld som är mer tillåtande , kärleksfull och omhändertagande så behöver vi börja !!
Vi behöver ge världen det som vi vill ha tillbaka !!

Därför fick jag en liten ide´
Vi kan väl skapa en våg av tacksamhet ??
Vi börjar med att sända ut tacksamhet till människor ( relationer ) och annat i vårt liv som vi är tacksamma över så att
vår tacksamhet kan nå ut i världen.
Som ett kedje brev på vårt sätt !!
Även om de personerna vi skickar till inte sänder det vidare så sprider sig energin ändå det blir ringar på vattnet !!
Och det gynnar sig alltid att känna tacksamhet , du får tusenfalt av det igen !!!

Så sätt dig ner , ta fram papper och penna , skriv ner :
* Personer i ditt liv som du är tacksam över och varför
* Arbete , uttryck din tacksamhet över ditt arbete och vad i ditt arbete som du är tacksam över
Är du arbetslös ? Skriv ner saker du är tacksam över med din arbetslöshet tex. Jag är så tacksam över att jag får tid att göra
det jag verkligen vill göra !
* Skriv ner din tacksamhet över dig själv och dina egenskaper : vad är det du uppskattar med dig själv
glöm inte uttrycka tacksamhet till dig själv över att du gör den här övningen !!

Kanske hittar du andra saker du kan skriva ner .

När du sedan skrivit ner detta , tar du din telefon eller brev papper och skriver en kort
kärlekshälsning till var och en av de personer du skrivit ner på din lapp.
Skickar ett sms eller skriver ett brev till var och en av dem och förklarar vad de betyder för dig i ditt liv !
Du kan givetvis ringa också !!

När du gjort detta har du skapat en stor våg av tacksamhet som KOMMER att ge ringar på vattnet ,
och snabbt går det , vänta och se !!!
Det finns bara en regel för att det skall fungera :
Du måste mena det från hjärtat !!!!
Du kan inte skriva ner saker eller personer som du borde vara tacksam över !!!

Nu skall jag sätta igång med min lista !!
Det vore fantastiskt roligt med lite feedback på din tacksamhetsvåg !!

Allt gott !!
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar