måndag 18 augusti 2014

Summering och planering !

God morgon !!
Idag har Måndagens Måndag =)
Första " riktiga" arbetsdagen efter sommarens ledighet !!
Nja helt ledig har jag förstås inte varit men ganska ledig ialla fall !
jag har jobbat ett par kvällar i veckan men det är ju betydligt mindre än vad det har varit !

Hoppas att du haft en härlig sommar och verkligen kunnat NJUTA av den !!
Att summera saker när de nått till sitt slut är verkligen att då sätta punkt och gå vidare !
Vilket är att föredra för att slippa gå och dra på något gammalt eller leva i det förflutna !!
det är viktigt att man hela tiden har rätt intention och omges av rätt energier för att gå dit man vill eller
nå de mål / drömmar som man vill !!
Att få ett riktigt avslut så att säga ! På det viset får du rätt energier och därmed flöde i allt du företar dig !!

Summering
Här gäller det att summera och utvärdera vad som har varit bra och vad som har varit mindre bra .
Så att du kan lära dig av dina erfarenheter och ta med dig det till nästa gång , i detta fall nästa sommar !
Få gärna med en önskan och affirmation till nästa gång .

Det är alltid bra att skriva ner det också så att du har det på pränt .

Ett förslag är att skriva det som i ett brev till dig själv som får öppnas om ett år !

Min summering:

Vad som varit bra :
* vi har haft fint väder och verkligen kunnat njuta av vår trädgård och altan.
* Vi har gjort roligare utflykter badat mycket
* i min personliga utveckling har jag verkligen kommunicerat med min kropp och funnit ut vad den gillar att äta
och därmed också fungerat på bästa sätt
* jag har helt slutat äta socker , det för mig är en stor seger ! ( mer om det i ett annat inlägg)

Vad som varit mindre bra :
* Värmen , jag som har mycket av elementet eld ( pitta) i mig mår inte alls bra när det blir för varmt ,
min hjärna blir faktiskt överhettad och det känns i hela kroppen .
jag får svårt att tänka och får mycket huvudvärk.
Därför är temperatur upp till 20-22 grader sådär att föredra.
* jag har blivit duktig på att sänka prestationen , men det kan ja bli ännu bättre på =)

Min önskan till nästa sommar :
blir att jag tar ut en semesterlön till nästa sommar så att jag kan vara helt ledig några veckor .
Då får jag också lättare att släppa på allting =)

Min affirmation:
jag är värd allt det bästa och den viktigaste personen i mitt liv är jag !

så enkelt kan en summering se ut ...


Hösten ...
är på intågande och det är min absoluta favorit även om jag gillar de andra också..
men om jag bara får välja en .... så väljer jag hösten !!!
Varför ??
Jo färgerna på träden , luften den är hög och klar !!!
Alldeles lagom temperatur ofta om det är en fin höst..
kantarellerna i skogen är härliga , mossan är så vacker alldeles grön i olika nyanser .
Visst det kan den vara på sommaren också men är det för torrt så blir det inte så..

Höststormarna är ju helt underbara också , om inget eller ingen kommer till skada förstås !!
men att sitta inne : krypa ihop i soffan med en filt , kopp te och en god bok medans regnet piskar därute det är ju bara
hur mysigt som helst !

å visst vi är olika och det är ju en välsignelse !!
men hösten stämmer bra in och fungerar bra med mina energier !!

Vilken är din favoritårstid ?? och varför ??

Med kärlek Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar