söndag 4 november 2012

Relationer






God eftermiddag/ kväll alla härliga !!

Hur har helgen varit ??
hoppas att den har varit bra och påfyllande så att du känner dig redo för en ny vecka.
Under nästa vecka är det födelsedagsvecka på AnnasÄnglarum..
vi firar 5 år , tänk att det redan gått 5 år , fantastiskt på så många sätt !!
varje dag i födelsedagsveckan ( må - fre) kommer speciella erbjudanden och överraskningar och de avslöjas kvällen före en ny dag.
så idag avslöjas morgondagens happenings.
för er som har fb och är med i min grupp kan gladeligen gå in och kolla där , för morgondagens guldkorn finns redan utskrivna !!
för er andra går det bra att kolla i kalendern på hemsidan där de också skall skrivas in.
varje dag kommer jag också skriva ett inlägg här på bloggen och ge er dagens övning, det är olika teman och tänkte ge er några av mina absoluta favorit övningar blandat med övningar som aldrig tidigare skrivits...
så häng med vet ja ´!!
ge mig gärna feedback på det ni läser =))

första inlägget handlar om relationer :

RELATIONER:
vad väcker det ordet för tankar och känslor hos dig ??
energimässigt är relationer ett band 2 personer emellan som skall ge energi till båda parter , det betyder att flödet behöver både gå in och ut hos båda.
om du tar och tittar på dina egna relationer , både familj , vänner och kärlek.

Är då dina relationer någonting som du upplever som kamp eller blir du varm i hjärtat och glad , påfylld när du tänker på dina närmsta relationer.
relationer har också alltsom oftast flera syften.
tex.
* lära oss någonting
* upptäcka någonting hos oss själva
* spegla vårt inre
* stärka oss
det finns givetvis massor med syften , men det är inte alltid precis det syftet vi tror=))
universum är finurlig och vet precis vad vi behöver i varje sekund och minut av vårt liv.
ju mer vi lyckas vara i stunden och ta emot vad än det må vara som sker desto mindre motstånd får vi uppleva.

Här kommer en av mina absoluta favoritövning när det gäller att förändra besvärliga relationer till härliga relationer =))

Så här blir dina besvärliga relationer istället dina härligaste realtioner:

sätt dig ner i stillhet och ta tillbaka din energi en stund.
Fokusera på din andning.
Andas IN genom näsan UT genom munnen .
tänk på din andning som en våg av lugn och harmoni.
fortsätt andas tills du känner att du släppt en del av dina tankar..
ställ dig nu frågan :
vilka relationer i mitt liv är det obalans i ??
vilka relationer i mitt liv handlar om kamp ??
vilka relationer i mitt liv skulle jag vilja ha mer flöde i ??

Ta god tid på dig att lyssna på svaren som kommer ..
När du fått ett par - 3 namn .
öppnar du ögonen fortfarande väldigt avslappnad och skriver ner namnen på ett papper ..

och nu vill jag att du skriver ner minst 10 saker på varje person som du är tacksam över .
det kan vara saker personen i fråga är bra på
saker du ser upp till ,
eller saker som personen ifråga hjälpt dig att förstå.
det skall vara 10 ärliga saker som du är tacksam över och som faktiskt fungerar och är bra i er relation.

Nu tar du fram ett foto på var och en av de personerna du antecknat, så läser du upp alla saker du är tacksam över hos dem.
och jag vill att du börjar varje mening.
jag är så tacksam för att du ....
eller
tack ( namn) för att du
känn nu hur tacksamheten studsar tillbaka in i ditt hjärta.

och nu under de 3 kommande dagarna vill jag att du tittar på korten ofta , sätt gärna upp dem på ett ställe som du tittar till på flera gånger under dagen.
och varje gång du tänker på personerna eller får syn på korten säger du :
Tack (namn)

förvänta dig nu MAGI!! den här övningen är mycket kraftfull !

Med kärlek
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar