torsdag 8 november 2012

TACKSAMHET







Idag handlar inlägget om tacksamhet, jag har säkert skrivit om det förut för det är något som ligger mig varmt om hjärtat och som jag tränar på ofta ofta ..
och det kan man verkligen inte tala FÖR mycket om so here it goes =))

TACKSAMHET
tacksamhet är som jag ser det .. det största som finns.
Utan tacksamhet kan man inte känna lycka, utan tacksamhet kan man inte skapa flöde , utan tacksamhet kan man inte se ljuset , upptäcka livets alla färger och kontraster och se allt det vackra runt omkring..
Utan tacksamhet kan du inte känns kärlek
och utan tacksamhet så förstår ni inte orden ni läser just nu =))

ok ... men OM man nu inte "kan " känna tacksamhet för att :
* bilen gått sönder och jag har inte råd att reparera den ..
* jag har blivit arbetslös och har inte hittat något nytt arbete
* min pojkvän har gjort slut för att han träffat någon annan
* jag har blivit sjuk och läkarna hittar inte vad som är fel
* jag har värk i hela min kropp
osv . osv. osv.

för det första så vet vi att vi förstärker det vi focuserar på..

" where focus goes , energy flows "
Desireé le grand

och vill vi förändra vår situation så måste vi förändra våra tankar och känslor
DET vet vi ju !! eller hur ??!!
men känner vi inte tacksamhet så är det svårt att förändra sinnesstämningen ( känslorna och tankarna ) eller hur ??!!

faktum är att vad vi än vill förändra behöver vi känna tacksamhet för ...
vill vi ha mer pengar - behöver vi vara tacksamma för de pengar vi har
Vill vi ha fler vänner - behöver vi vara tacksamma över de vänner vi faktiskt har
vill vi förbättra en relation - behöver vi vara tacksamma över de saker relationen ger mig
osv osv

verkar det OMÖJLIGT????

nej min vän INGENTING ÄR OMÖJLIGT - som gunde sa =))

här kommer några övningar för hur du får in mer tacksamhet i ditt liv :

Dagens övning: tacksamhet
* Börja föra tacksemhets journal, sätt dig minst 1 gång per dag och för ner minst 5 saker helst fler över allt du är tacksam över .

* skriv upp alla "problem områden" du själv upplever att du har .
skriv dem som överskrifter och lämna plats emellan varje överskrift.
skriv sedan upp MINST 10 saker med varje överskrift som faktiskt fungerar.

* hitta dig en sten som du kallar din tacksamhet sten , bär med dig den överallt och varje gång du känner den i tex din ficka nämner du minst 3 saker du är tacksam över .
( källa: boken hemligheten)

* skriv upp minst 10 saker du är tacksam över på post it lappar och sätt upp dem i sitt hus / lägenhet . och varje gång du går förbi dem så läser du lappen högt för dig själv och känner tacksamheten flöda.

det här kommer skapa livs magi för dig JAG LOVAR !!!

testa får du se =)) det enda du behöver göra för att få ett rikt liv är att vara tacksam över det du har så kommer du få mer saker att vara tacksam över !!!

jag är ett levande bevis för det !! =)

Lycka till !!
Jag tror på dig , gör du det ??

kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar