söndag 11 november 2012

Backspegeln









god kväll alla vänner !!

Hoppas att du haft en härlig helg !!
för mig har det varit en lugn helg med mycket plats till reflektion och tankeverksamhet, en helg att låta alla känslor få spelas ut .. så viktigt att bara tömma sig emellanåt , för att samla kraft åt något nytt.
Att låta själen komma ikapp.
Det är viktigt att acceptera allt som kommer utan att analysera det ..
och det har känts jättebra !!
idag söndag har det varit en mys dag hela dagen med firande för mina "pappor " i mitt liv, så många glada människor både här på jorden och de som "flyttat"
så mycket kärlek och värme !!
är alldeles uppfylld av deras tacksamhet , att så lite betyder så mycket !!
En härlig påminnelse !!!

I denna stund vill jag gärna skriva lite om det förflutna , vår ryggsäck..
tänk dig ditt förflutna som något du hela tiden har med dig , men du inte behöver ägna dig åt.
du behöver inte LEVA i ditt förflutna.
Tänk på backspegeln i en bil den är ju många gånger mindre än framrutan !!
För att vi skall se framåt , leva i nuet men ha blicken vänd framåt !!
MEN ibland behöver vi om bara för ett kort ögonblick blicka bakåt .
För att:
* förstå våra mönster och få en ökad förståelse för vilka vi ÄR, har varit.
* för att kunna släppa något som är smärtsamt för oss
* lära oss av våra erfarenheter
* bli påminda om varför vi ÄR SOM VI ÄR

så var inte rädd för din backspegel, den är en del av dig !!
men fastna inte heller i den , utan lev i nuet.

det förflutna har redan varit så där skall vi inte vara
framtiden vet vi inget om så där hör vi inte heller hemma
utan det är i nuet vi skall vara , det är där framtiden skapas och det är också
där vi är som allra lyckligast !!

Ha en riktigt härlig vecka !!
kram Anna

4 kommentarer:

  1. Hej Anna! Läser din blogg och älskar den! Jag är i en mycket svår akut kris så har väldigt svårt att vara positiv även om jag vet att allt skulle bli mycket bättre om jag kunde. Har levt efter attraktionslagen och vet att den funkar men kan liksom inte ta mig tillbaka till det tänket igen om du förstår vad jag menar. Just nu mår jag väldigt dåligt p g a oro för denna situation. Har försökt att göra de övningar som du förklarar så fint. Bl a ljusövningen och önskestjärnan. Men jag känner inte att jag lyckas med nånting. Har skrivit änglabrev och bett mina skyddsänglar och skyddandar om hjälp. Jag har gått reiki 1 och 2 men det fungerar inte med healingen heller. Jag vet att det här bara blev ett enda klagande men det är så jag känner. Har du nåt tips hur jag ska komma ut detta. Det är som en ond cirkel. Om inte mitt problem löser dig kan jag inte vara positiv och jag kan inte vara positiv innan mitt problem är löst! Mitt problem är av stort ekonomiskt art. Ser ingen lösning men vet Att det finns en lösning för varje problem.
    Tack goa du för du läst detta och tack för din underbara blogg som ger styrka! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej !!
      Och tack för din kommentar!!
      Javisst kan det vara svårt att vara positiv och tro på en positiv förändring när verkligheten är någon annan...
      Du gav mig inspiration till ett annat inlägg ..
      TACK !!
      jag skriver ner lite övningar där som jag tror skulle kunna vara något för dig !!
      Kram

      Radera
  2. Har du prövar tacksamhets övningen? Den kan jag rekommendera. Lycka till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej !!
      Tack för din rekommendation !!
      Roligt att du tyckte om den !!
      Det är en övning som väldigt snabbt ger resultat ..
      lycka till framåt !!
      kram

      Radera