lördag 20 oktober 2012

Övning - att rena sig från negativitet

Hej ljusvänner !!
ruggig lördagsmorgon , regnigt blåsigt och grått..
om man väljer att titta på det .
fina färger på löven , mysigt att man får vara inne , får användning för doftljusen som förhöjer mysstämningen om man i stället väljer att se det så =)))

vad väljer du ??

Många tycker att det ibland är svårare att hålla sig positiv och ren i sina tankar.
och så är det ju !!
man kanske har träffat på negativa personer på jobbet, hamna i en situation som är jobbig , eller fått en personlig utmaning att jobba med sina rädslor ..
i vilket fall som helst så skall vi inte slå på oss själva när vi emellanåt hamnar där .
istället är det bra att ha verktyg att ta till så att man enkelt och effektivt kan hamna på rätt köl igen !!

Man kan ju pröva att meditera , gå ut i skogen , tänka på roliga saker etc etc
och har man inte hamnat så djupt så kan det funka..
men jag tänkte dela med mig av en enkel övning som funkar och som du kan göra hur mycket du vill och när du vill, det är extremt enkel att utföra !!

KÄRLEK OCH LJUS -ÖVNING

sätt dig bekvämt och blunda , ta några stärkande andetag och försök att släpp allt runt omkring dig !!
rikta din uppmärksamhet inåt.
Säg detta högt för dig själv 3 gånger :
JAG ÄR KÄRLEK JAG ÄR LJUS
BARA KÄRLEK BARA LJUS
JAG ÄR JAG ÄR !!!


Försök att säga orden ganska sakta och känn att ordern går in i kroppen och precis där dom behövs bäst .
när du sagt dem 3 gånger tar du 3 djuuupa andetag och släpper ut allt som behövs släppas på..
öppna ögonen och känn skillnaden !!
KLART!!
gör gärna övningen igen och igen för starkare effekt , ju mer du gör den desto kraftfullare blir den.
det är som om du befaller negativiteten att lämna dig .
allt som INTE är kärlek och ljus !!


hoppas att du får en skön helg och kanske lite roliga aktiviteter inplanerade , så att du får skratta , fylla på med energi och kärlek..
själv skall jag jobba i helgen , och nu idag lördag har vi årets sista budskapskväll.. det blir hur bra som helst..
spännande att se vad de har planerat för oss ikväll.


och imorgon söndag åker jag till stockholm för att vara där nästa vecka och jobba ..
bor du i stockholm och gärna vill träffa mig på en sittning så har jag några tider kvar , ring mig så berättar jag mer ...



jag önskar dig allt gott !!
kram
Anna

2 kommentarer:

  1. Konstigt det där att det ibland är lättare att se det jobbiga i saker istället för det fina runt omkring. Vackra löv och fina människor man har runt omkring sig. Hoppas att ni får en trevlig kväll på budskapskvällen. Tyvärr kunde jag inte komma denna gången. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna !!
      ja det är inte hur man har utan hur man tar det som man säger =))
      allt ligger i ens tanke , livet kan vara HELT fantastiskt eller fyllt av kamp , det är upp till var och en !!
      budskapskvällen var jättemysig !!
      Du är välkommen att hänga på en annan gång Anna !!
      ditt änglakort är nu skrivet förresten och jag postar det idag !!
      kram till dig !!

      Radera