söndag 17 oktober 2010

vägen till ens vänner är aldrig lång ....


Inte ens när vännerna inte längre finns i livet.... utan fortsätter leva "på annan ort" i en annan dimension som vi väljer att kalla för himlen eller andra sidan.
I går kväll innan jag gick och lade mig till sängs valde jag att meditera och samla ihop dagen som varit, då började jag min själsresa sedan väckte de mig och talade om att jag skulle gå och lägga mig i sängen så att jag inte blev liggandes där i soffan hela natten !! Hihi det var ju jättesnällt med tanke på att jag var långt bort från verkligheten så kunde jag själv inte tänka så fysiska tankar =D

Och under natten fortsatte jag min resa och besökte olika otroligt vackra platser och mina vänner som jag känt ifrån det här livet men som nu mera lämnat jordelivet träffade jag och samtalade med.
Alla var så vackra , och lyckliga..
Dom kom så starkt så att jag inte längre tänkte på att vi bodde på 2 olika dimensioner utan vi var alla ett...
Och de överöste mig med jättefina budskap, som att allting kommer att ordna sig !!
Och det vet jag , är ingen speciellt orolig person längre men deras förhållande till livet var så underbart..
De bara LOG och log och log åt allting som händer , ryckte på axlarna och sa att allting är lugnt , allting blir till det bästa.
" gårdagen har du redan förlorat, framtiden vet du inget om, allting du har är stunden just nu, det här ögonblicket "

Så sund inställning, det är ju precis så det ÄR!!!
Saker och ting händer ju hela tiden , allting snurrar och snurrar men det är bara du som kan avgöra hur din närmsta framtid blir....
Ska ditt nästa ögonblick, nästa vecka, nästa år bli fylld av:
Stress, ilska, kärlek, trygghet , harmoni whatever det är ju du som väljer!!!

"försök inte förstå allting som händer , det kommer du aldrig lyckas med för det är inte ditt högsta syfte. lägg all din energi på att LEVA att behandla livet som en dyrbar , värdefull gåva för det är precis vad det ÄR"

Va skönt sätt att leva !!!
Det blev en härlig påminnelse om att vi alltid är på rätt väg även om det inte känns så, och ju mer vi försöker förstå det som händer desto mindre begriper vi...

Jag känner mig alldeles uppfylld i hela kroppen av deras kärlek , glädje och harmoni !!

Hoppas att du också känner att du kan ta del av den genom detta blogg inlägg.

Ha en riktigt härlig söndag , ta hand om dig på bästa sätt det förtjänar du !!
Kramar
Anna

4 kommentarer:

  1. Tack!! Alltid fina, upplyftande, energigivande och stärkande inlägg. :D Det är helande att läsa din blogg, bara orden ger kraft.

    Många kramar

    Ingrid

    SvaraRadera
  2. Åh, det låter helt underbart!!! Tänker på alla jag känner som lämnat jordelivet. Jag blir glad och varm inombords och hoppas att de alla mår så bra som du skriver. :) Härligt!

    Tyvärr kan jag inte hålla med dig om att man kan påverka allt... Det mesta kan man påverka och styra, men tyvärr inte allt, såsom kärleken...

    Stor kram till dig Anna!

    Lina S

    SvaraRadera
  3. Tack för era fina kommentarer !!!
    Lina : jo visst det tycker jag att man kan vara med och PÅVERKA allt men inte bestämma åt vilket håll det går.
    Vad jag menar är att man inte skall lägga så stor vikt vid det när det händer men att du kan vara med och påverka hur nästa ögonblick blir.
    Vi kommer hit för att samla på oss lärdomar och erfarenheter och allt kan vi inte förstå.
    Lycka till med ditt !!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Ingrid:
    Tack för dina fina ord det värmer gott.
    Så roligt att jag kan få vara med och bringa styrka hos dig genom min blogg..
    TACK!!
    kram
    Anna

    SvaraRadera