tisdag 26 oktober 2010

insikter på morgonpromenden..


God förmiddag alla goa´!!
Min hund ådi och jag har varit på en härlig morgonpromenad i vanlig ordning.
Med frosten bitandes i kinderna och luften ren och klar.
Jag fick så fina vackra ord och insikter under denna stund av mina guider som jag bara måste dela med mig av !!
Ofta kommer nya idee´r och pratstunder under dessa promenader för , jag gör det till en meditativ stund och släpper allting runt omkring mig.. bara GÅR och går och går!!
Testa det , en befriande känsla !!
En nufunnen vän "på högre ort" är en engelsk språkig guide, han kan svenska också men han önskar att få igång min engelska igen då jag på senare tid fått klienter från olika delar av världen.. =S
Han heter Armic och här kommer hans vackra ord.. ( måste få ner dem medans jag fortfarande kommer ihåg dem =)

‎"Livet är likt en vacker tavla , med både ljusa och mörka färger.. Alla färger lika användbara för att det skall bli en helhet. men för att skapa lycko tillstånd fokusera på de ljusa färgerna. Fokusera på de saker i ditt liv som har skänkt/ skänker dig glädje, skratt och värme. Utan att ta hänsyn till var du befinner dig i livet just nu !!! Påminn dig själv vad som gör livet värt att leva. Försök inte förstå hur livet fungerar , det är INTE det högre syftet, bara fokusera på att leva dina drömmarsliv och vara med dem som skänker dig glädje och kärlek, fokusera på att må ditt allra bästa inget mindre än det , det är dig inte värdigt "
Armic

Visst var det fina ord !!!
Och även om man känner att man inte behöver dom just nu i livet kanske så kan det vara bra att minnas dem , när stormen river i och allt känns motigt.
Då gäller det att fokusera framåt inte bakåt !!
Kram på er alla och ha en strålande vacker Tisdag !!
Anna

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag brukar också promenera då och då, och får lite budskap ibland. :D Senast var det en kväll då stjärnhimlen var klarlysande över himlavalvet... Minns inte orden som kom men jag skrev ner dem någonstans. :)

    Borde göra det oftare faktiskt, ska bli bättre på det. :)

    Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej Ingridmariarakel!!
    Ja visst är det underbart att bara gå och släppa allt annat !!
    Så skönt!!
    Bra att skriva ner orden som kommer så att de inte glöms bort =)
    Ha en riktigt härlig helg =)
    Anna

    SvaraRadera
  3. Ja, gjorde samma sak när jag cyklade till jobbet idag! Fick en så himla bra mening, hann inte skriva ner den tyvärr.. ska bli bättre på det!

    Kram

    Ingrid :)

    SvaraRadera
  4. Va kul !!!
    Ja ofta är dom små fraserna väldigt klockrena och fyllda av ny inspiration =)
    Kram

    SvaraRadera