lördag 25 september 2010

Livet skall vara gött att leva ...


Det skall kännas som en gåva !!!
vilket det är !!!
Livet är en gåva, som vi fått för att utvecklas, växa och bli hela som människor, andliga ljusvarelser som vi alla är.
Kroppen fungerar som ett skal, överdrag för att vi skall klara av att vistas här på jorden.
Andas luften, vandra på jorden , matrialisera oss och nollställa oss inför det vi redan vet, med hjärnans hjälp upptäcka saker som om det vore för första gången fast vår själ i själva verket har mött det hundratals gånger.

Men ibland kommer vi i kontakt med det som vi upplevt förut. Man får en känsla av att man känner igen en person förut fast man vet att man inte träffat honom/ henne förut, en plats man känner igen fast aldrig varit på osv.
Att situationen man befinner sig nu , känns som en dröm , man vet vad personen skall säga i nästa mening. Allt det där är avtryck från tidigare liv.. också drömmarna är ofta sådant..
Och ju ofta man jobbar med sig själv, hittar sig själv den man verkligen är inuti, den personen man är utan beskydd, masker eller ego. ju mer man lär känna sin sanna natur, desto mer kontakt har man med sin själ och sina tidigare förmågar och därmed också ett RIKARE liv..

Utan din kropp består du av energi, det kanske är svårt att tänka sig att man inte har någon kropp utan sin kropp. men utan din kropp består du av energi av ljus och kärlek. Senare i inlägget skall jag dela med mig av en meditation i vilken du kan lära känna din egen energi och själ...

Våra vänner andar, änglar guider och hjälpare.
Känner våra känslor , känner oss bättre än vi känner oss själva. dom gråter när vi gråter och skrattar när vi skrattar.
Dom vill att vi skall känna att det är gott att leva !! Även i vinddraget ( motståndet) de påminner mig ofta att det är i motstånden som vi utvecklas, inte i flödet då får vi avkastning av det jobb vi lagt ner.

Det finns ett kinesiskt ordspråk som lyder:
" det är inte i medvind utan i motvind som draken lyfter.."
Så är det ju i motvinden får du tampas med dina innersta rädslor , dina egna skuggor , relationer till människor som inte längre fungerar , ditt ego eller vad det nu kan vara.. använder man den tiden till att rannsaka sig själv , komma åt kärnan till motståndet och ta sig ur det vända det till något positivt så går det mycket fortare över...

Och sedan som belöning hamnar man i flödet !!! Lycka , kärlek , flyt , rikedom m.m.

Att hålla positivt fokus är av största vikt dels för att man lär sig upptäcka all positiv energi i världen, dels att vid "prövningarna" så sjunker man inte så djupt, och dels får man ALLTID tillbaka vad man gett ut !!! positivt fokus hjälper dig också att helas och läkas INIFRÅN och ut !!

HUR håller man positivt fokus då ?
*Man tänker att allt som händer har en mening , utan att analysera, du behöver inte alltid förstå vad som händer för du har ingen aning om vad som händer runt husknuten , men du kan vara säker på att om du håller positivt fokus så blir det ALLTID bra. Det du ger får du tillbaka, inte på det sätt som du tror och inte NÄR du tror att det skall komma utan i helt rätt tid för dig och ditt liv , din utveckling.. det ser guiderna till...
* meditera är ett bra sätt också att hålla rätt fokus..
Det finns bra skivor att köpa , varför inte unna sig en meditationskurs..
Jag har meditationskurs i änglahuset nu i oktober där vi lär oss grunderna HUR man gör , hur man skall sitta, andas tänka m.m. samt att jag delar ut verktyg som du har glädje av för att sedan meditera på egen hand.. ibland behöver man bara hjälp att komma igång sedan är man redo att flyga själv.
Har man svårt att få tiden att räcka till meditation , man har svårt att komma till skott att meditera även om viljan finns, kan mina meditationskvällar kanske vara till hjälp. där har vi olika teman som vi gör , jag känner in och låter guiderna styra och berätta vad ni behöver bäst, vi mediterar , fikar och samtalar ... ibland får vi lite budskap också.. Meditaionskvällarna finns inbokade i kalendern på hemsidan ( som alla mina andra kurser) men ibland får jag info om att jag även samlar ihop till en spontan kväll. då brukar vi gå ut med info på facebook sär vi har en egen sida Annas Änglarum... det brukar oftast vara med kort varsel ( i guidernas värld finns ingen tid, så dom tycker att de ger mig gått om tid även om det bara är 2 dagar !! PUH!!)
Därför brukar inträdet vara väldigt lågt pga detta !!
* nästa tips för att hålla positivt fokus är att jobba med affirmationer ( en positiv mening man säger till sig själv om och om igen för att skapa snabba positiva förändringar - flöden) eller ord som påminnare..
Antingen hittar man på egna kort, affirmationer eller så använder man sig av affirmationskort.
De är himla roliga att leka med !! Man kan fråga sina guider "vilket kort behöver jag bäst idag, vad behöver jag fokusera på för att må som allra bäst idag " eller ställa en fråga "vad behöver jag göra för att genomföra den här specifika grejen+" vänta sedan med slutna ögon på energin, håll handen över korten och dra när du känner att det pirrar eller bli varmt i händerna..
Ofta skrattar man lite för sig själv för att man direkt förstår kortens budskap, om inte brukar det ge sig när man går och lägger sig på kvällen.
Sätt sedan kortet på ställe som du passerar många gånger på dagen, kanske på datorskärmen på jobbet, i handväskan, på badrumsspegeln, eller på kylskåpet, köksbordet..
Affirmationskort och peppkort om du inte vill göra egna säljer jag i änglahuset kom och ta en titt på dem vet ja´så känner du direkt att de talar till dig..

Är du intresserad av andliga ,och paranormala ting har en del frågor om det och dessutom har vänner som delar ditt intresse ?
Jag utför också föreläsningar där jag reser runt och pratar om allt mellan himmel och jord. Jag kanaliserar mitt matrial betyder att jag aldrig gjort 2 likadana föreläsningar.. ämnet anpassas efter deltagarna, ofta avslutas föreläsningen med en liten seans/budskapsstund också..
Hör av dig till mig om du vill att jag skall komma till dig..
OJ vad klockan går nu måste jag förbereda mig inför min kurs som börjar snart..

Här kommer den utlovade meditationen:

VEM ÄR JAG??
Sätt dig bekvämt, där du kan vara ostörd en liten stund.
Börja med att andas djupa andetag in genom näsan och ut genom munnen, fokusera bara på dina andetag...
Känn hur kroppen blir TUNG, du känner dig avslappnad.
Bara känn hur skönt det är när verkligheten försvinner, tankarna försvinner och du dras in till DIN innersta kärna. Utan känslor eller tankar bara ett varande.
Du kan få känslan av att du flyter ut , att din kropp försvinner..
Ta gott om tid på dig i avslappningen.
När du sedan känner dig helt fri, ställer du frågan högt till dig själv..
VEM ÄR JAG ?? vänta och ta emot dom bilder känslor och upplevelser som följer..
ställ frågan igen VEM ÄR JAG ?? ta emot det som kommer utan att värdera..
ställ frågan igen och igen, kommer det ingenting ha tålamod det är din mentala kropp som försöker behålla kontrollen.. släpp kontrollen och försök igen..
VEM ÄR JAG??? kanske får du se färger, bilder från tidigare liv eller din själ så som den ser ut utan din kropp...
Låt nu det här ljuset som du ÄR som du omges av fylla dig ända från huvudet ända ner i fötterna, andas in det !! DET ÄR DU!! känner /ser du inget ljus? kanske en grå vägg, släpp iväg den först upp i himlen/ljuset ( det är ungefär som en skorsten, den mänskliga röken bestående av frustration, oro och annat är i vägen) och ljuset finns och kommer bakom molnet..
Va i ljuset en stund tills du känner dig helt påfylld...
När du känner dig klar utan att ha bråttom kan du börja röra på fingrar och tår och ta dig tillbaka till vår fysiska värld och rummet som du sitter i...
VÄLKOMMEN TILLBAKA!!
Det här är en stark meditation och ibland behöver man göra den några gånger för att helt släppa all kontroll och våga ge sig in i den, MEN den är väldigt givande så ge inte upp om det inte funkar första gången, även om du inte fått upplevelsen som du önskar så har du ändå fått healingen och energierna !!

LYCKA TILL!! skriv gärna och berätta hur det gick!!
Ha en underbar lördag !!!
KRAM
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar