söndag 19 september 2010

Att äta med ögonen !!!



ÅÅÅ vilken underbar dag jag haft idag !!
Jag har verkligen fått en påfyllning av alla mina sinnen...
Jag har sett så fantastiskt vackra saker så att det går inte att beskriva.
Så mycket kärlek jag har mött !!!
Jag har varit på konstvandring 38 utställare runt om i Älvsborgs län har ställt ut sina alster i sina privata hem. ( fast jag hann bara med ca 15 men i alla fall)

Och varje konstnär brinner ju verkligen för sin konst och har lagt ner tid , engagemang, hjärta , kärlek och själ i sina vackra saker.

För varje ställe jag kom på var det olika energier och miljöer, det var helt fantastiskt. ( det var konst både i akvarell, keramik, betong och mycket mer och varje del hade sin speciella energi och magi )
På en del ställen kände jag att jag ville hålla i en del utvalda vackra saker och jag FYLLDES då fullkomligt av energierna..
Det var enormt !!!

Jag har fått healing HELA DAGEN!! både av sakerna , människorna och miljöerna, naturen...

Jag är så tacksam och påfylld..
Och så otroligt vackra miljöer jag fått se, det var magi !!!
Trolska skogar, gläntor fyllda med änglar, viskande träd.. jaa man kunde inte "äta" sig mätt på det !!!

Jag har lärt mig att "äta energierna med ögonen" för att verkligen kanalisera den underbara energin i mig !!!

OCH NU... tänkte jag att du skulle få ta del av den...

Om du vill kan du sätta dig ner några minuter och ta emot..
GÖR SÅ HÄR: (läs igenom först )

Välj ut en lugn plats där du kan vara dig själv och ostörd i ca 10- 30 minuter.
Tänd gärna ett vitt ljus ( värmeljus eller antikljus vilket som )
Sätt på låg behaglig bakrundsmusik.
Och blunda..
Tag några djupa andetag och känn att du kommer till ro.
Känn att dina tankar kommer och går och känn hur allt stannar av, ditt sinne blir lugnare.
Du kommer djupt in i dig själv.
Och när du känner dig redo säger du högt eller för dig själv:
NU ÄR JAG REDO ATT TA EMOT
Tänk dig sedan att du bara tar emot den energin som kommer till dig och den energin som jag skickar till just dig kommer att fylla dig.
Sitt så en stund och bara ta emot utan prestation eller krav.
Och när du känner dig påfylld och "färdig" återkommer du till nuet och öppnar ögonen.

Hoppas att du tyckte det var behagligt, skriv gärna och berätta om dina upplevelser !!
Väl mött !!
Love & and light
Anna

5 kommentarer:

  1. Hej Anna...tände ett ljus och slöt ögonen.."lös upp" och "släpp fri"va orden som kom till mig..trodde det var någon annan jag skulle släppa fri..fick insikten att det var mig själv..:)sedan kon en stor örn.. flög högt..Tack :) Stor kram Stina

    SvaraRadera
  2. Va härligt Stina !!
    Ja örnen står ju mycket för frihet och släppa taget =)
    Tack för din kommentar och lycka till vidare på din väg.
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Anna.. vilken fin blogg med mycket härliga upplyftande och inspirerande tankar. kram Anne

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Jättefin meditation, fick gåshud :D även fast jag bara läste texten...ska pröva när det är lugnt o tyst runtomkring mig!

    Kram

    Ingrid

    SvaraRadera