fredag 15 januari 2010

tankar just nu...


Fredag med fredagsmys i vanlig ordning....
Med god mat och mys framför tv:n.
Men det bästa av allt är nog att få bära in lilltjejen till sin säng när hon slocknat framför tv:n fast hon gärna ville se vem som skulle åka ut på Let`s Dance..
hihi dom är ju för söta !!!

Annars har det varit träning på gymet och lite städning idag för min del.
Jag har varit ledig och passade därför på att pyssla lite i mitt underbara hem.
Ner med ALLA julsaker bort med vita plastgranen och in med andra prydnadssaker och fönsterlampor.

Tänk vad anpassningsbara och beroende av förändring vi människovarelser är i alla fall!! Ja men det här med rörelse och hur vi styr oss efter ljuset.
Vilken stor inverkan det har Ljuset alltså.
Först längtar vi efter jul och få kura in oss i våra stugor med adventsljusstakar och mysiga jordfärger på gardiner osv. och sedan vips så har julen både kommit och gått och då längtar vi efter vitt , ljust kanske lite vårfärger m.m.

Fantastiskt !! LIVET KAN JU ALDRIG BLI TRÅKIGT !!!!! Det finns ju alltid en massa nytt att glädjas åt hela tiden !!
Ta bara det här med tulpaner t.ex. Jag fullkomligt ÄLSKAR dem när dom kommer och sedan när de vissnar i våra trädgårdar så finns det andra vackra blommor som tar vid.
Fantastiskt !!
och på tal om vackert, här om dagen var det riktigt kallt ute och rikligt med snö som vi haft ett tag + att underbara sol visade upp sig i sin glans från en klarblå himmel...
GUDOMLIGT!!! Man kan liksom inte titta sig mätt på allt det vackra..

Härom dagen gjorde jag någonting som jag kan rekommendera.
Jag gjorde en "jag -älskar -lista"
Jag skrev ner allt som jag just då kunde komma på som jag älskar, just då i den stunden och utan att tänka efter.. bara sådant jag kände tacksamhet över ..
solen, min man, min ängladotter , livet , vintern ja alltså listan blev jättelång så underbart härligt att få göra den också.
Världens endorfin kick... och så bra att ha den som för att påminna sig om allt man kan vara tacksam över som man tar för givet oftast och mest varje dag.
Lycka är ett naturligt tillstånd för din själ, och där kan vi välja att vara när som helst...
Stunden som man går runt och letar efter är NU "this is the moment "
Inte sedan , inte imorgon och heller inte igår utan NU har du chans att vara lycklig !!

Dagens lyckokick för mig handlade om :
Träning, jag var på gymet och körde ett skönt boxningspass med en god vän, det är så förlösande att få ta ut sig riktigt rejält ut med negativ energi eller överskottsenergi, funderingar eller vad det nu kan vara ... så skönt efteråt och faktiskt under tiden också. MAn når in till ett skönt välbefinnande..

Min andra lyckokick handlade om att jag som sagt plockade ner alla julsaker och fick upp nya gardiner, vita fladdriga och skira färger på gardinerna .
Det blev så vackert och ljust mycket tack vare snön utanför också..'

Nästa kick kände jag när vi satt i soffan och myste hela familjen och tittade på tv och en enorm känsla av kärlek vällde över mig.
jag funderade på hur oändligt mycket jag älskar min familj dotter , man ,MITT LIV!!! jag är så tacksam för att jag valt att leva i den här tiden på det här sättet...
Jag lär mig nya saker hela tiden och utvecklas så länge jag fortsätter att säga JA till saker och ting och lever mitt liv så gott jag kan..

TACK !!

Vad har varit det bästa med din dag idag?
Ta emot kärleken ifrån universum . Det blir betydligt roligare och lättare att leva då.. Så enkelt livet kan vara..

men nu är det allt dax att gå och lägga sig och sova en stund och vakna upp till en ny morgondag den som säkert blir lika bra och ÄNNU bättre än den här idag...
Jag önskar dig detsamma: En god natt och en toppendag i morgon, fullt av möjligheter att få vara lycklig på !!!
Jag önskar dig det allra bästa !!
med kärlek
Anna

1 kommentar:

  1. Du är fantastisk när du skriver i din blogg!! Kärleken kommer ända till Herrljunga;)
    Ha en fortsatt underbrbar helg.
    Kramar Tessan

    SvaraRadera