fredag 22 januari 2010

operation övertalning !!


Så var det fredag igen vänner... hjälp vad allting snurrar på fort !!!
Men jag gillar det när man följer sitt livsflöde i alla områden så att det finns nya saker att upptäcka, vara tacksam över hela tiden .
Så att huvudet och tankarna inte riktigt hinner kritisera eller kontrollera utan bara hänga med =)

Visst är det bra att stanna upp ibland och KÄNNA efter ( inte tänka efter) men oftast så brukar allt lösa sig längs vägen om man bara har modet att följa sitt hjärta.
Denna veckan har varit effektiv och fylld med nya möten, förberedelser och magi !!

I måndags var det dax för informationskväll och det var ca 40 personer som kom till bygdegården i fullestad för att lyssna på information om mina nya kurser som kommer att gå av stapeln under 2010.
Det känns väldigt spännande , många av dem är helt nya både för mig och deltagarna men en del av dem är gamla godingar i lite nyare tappning.
Energierna under kvällen var höga och starka vi hade fullt av besök ifrån de högre dimensionerna som hjälpte till så att allt blev som det skulle..

Jag är SÅ tacksam för att jag får lov att vara en del i allt det här.
Att jag får göra det jag vill och det jag ska.
Att jag får lov att se på när människor satsar på sig själva och släpper kampen och faktiskt ägnar sig åt att bara leva och upptäcka sig själva.
Det är som om man börjar "dejta" sig själv man hittar nya saker hela tiden som man bara måste ÄLSKA!!

Resten av veckan har bjudit på drop in och behandlingar med klienter samt mycket skrivande och planerande inför det som komma skall.
Nu skall alla övningar till dessa kurser utformas och skapas.
GAAAHHHHH!! vad jag älskar mitt jobb !!!

Träning och meditation har jag också ägnat mig en hel del åt.. Min kropp är ju mitt redskap i det här jobbet så jag skapar tid och utrymme för att ta hand om den på bästa sätt, för att försöka ge tillbaka något som tack för allt den gör för mig. Ställer upp i vått och torrt =)

Under en tid så har jag haft en speciell längtan.. som jag inte riktigt förstått..
Mina guider jobbar ibland så att dom skapar en situation eller känsla som har betydelse för min "fortsatta vandring" på min livsväg.
Och under en tid så har jag haft en stark längtan efter en hundvalp (!)
Vi har ju redan en bedårande , UNDERBAR hund.
Han är min läromästare på såå många områden han har lärt mig mycket som jag har stor glädje och nytta av när jag har kurser och inte minst i mina behandlingar.
Han har tex. lärt mig värdet i att vara positiv och ägna sig åt kärlek.
Därför kom den här längtan som en väldig överraskning, jag har inte gjort så mycket åt saken utan mest ryckt på axlarna i förvissningen om att jaja är det meningen så är det ...

Och nu börjar det hända lustiga saker !!
JAG SER HUNDVALPAR ÖVERALLT !!!!
Och det är en speciell hundras som jag går och tänker på...
Så något speciellt med den här hunden som skall komma är det ju ABSOLUT!!

Nu skulle jag bara övertyga min man också om att vi nog skulle ha stooor glädje av att ha en lekkamrat till ÅDI ( han har också skickat vibbar till mig om en lekkompis)
Dotter isabelle 8år var ju lätt att få med sig så med hennes hjälp skall det nog gå vägen... hahaha
Hon kan sätta sig i sin pappas knä och blinka lite med ögonfransarna och titta honom djupt in i ögonen med den där speciella blicken och säga "snääääääääääääääälla pappa"

så vi har haft operation övertalning här under veckan.
Och det börjar löna sig, han har sagt ja till det och sedan får vi se NÄR det blir...
inte riktigt än helt klart , men valpen kommer när den skall komma.
Spännande är det vill jag lova !!

En kompis var här och visade hon hade köpt en valp för ett tag sedan och vi passade på när min man var hemma. hehehe och det försämrade inte precis mina odds kan jag berätta !!!

Man är väl inte dum heller...

Som sagt han eller hon kommer när det är meningen, men det skall bli spännande att se hur det hela fortlöper.

Hoppas att du får en härlig helg !!
kramar Anna

3 kommentarer:

  1. Det är härligt och roligt att läsa i din blogg. Underbart hur du använder din kvinnliga list vad det gäller hundvalp. Ska jag vara ärlig så fick jag göra som du när vi skulle skaffa hund. fniss.
    Lycka till o jättekram.
    Christel Sörstrand.

    SvaraRadera
  2. Men vad härligt med en liten ny hundvalp!! Den ser vi fram emot att träffa....
    Kramiz till dig ;)

    SvaraRadera
  3. Har det inte samma effekt om du själv sätter dig i Peters knä och blinkar med ögonfransarna och ber snällt? :D
    Vad roligt med en hundvalp, förstår att du väntar och längtar!

    SvaraRadera