fredag 8 januari 2010

snön ligger vit på taken - endast Anna är vaken



Kunde inte sova med all kanaliserad information i huvudet.
Det börjar bli bråda dagar för Annas Änglarum, snart är julledigheten slut och då skall alla kommande kurser från februari - Augusti vara klara...

Igår satt jag och skrev , kanaliserade och planerade hela dagen och fick fantastiskt mycket gjort =)
Jag blir så positivt överraskad varje gång jag skall skriva. Jag vet nästan ingenting om kursen bara en halv luddig titel , och med ens när jag börjar skriva titeln så börjar händerna nästan röra sig av sig själv över tangentbordet.
Jag går i lätt trance och bara skriver och skriver..

Jag börjar förstå hur författare måste känna sig att liksom helt och hållet gå upp i arbetet. man blir liksom ETT med texten man skriver...

Efter några timmar var jag tvungen att få lite luft och tanka lite ny energi , så ÅDI ( min underbara vovve) och jag tog en rejäl prommis på 2 timmar !! Men gosh ! va skönt och befriande det var=) härlig luft nu när det är så kallt.

och nu har jag suttit här en stund igen, vaknade klockan 4 (efter 4 timmars sömn) och kände att guiderna ville jag skulle gå upp och skriva igen, och de har absolut rätt, energin måste ner på pappret nu.

Angående kurserna så blir det ett gediget och starkt startfält !!
Jag ser mycket fram emot att hålla allihop=) , när jag skrivit om dem så var det kurser som föll mig i smaken allihop ( vilken tur jag som får gå dem samtidigt som jag jobbar YES!!!) hoppas att ni skall tycka om dem också.

Det är gamla godingar som medial utveckling, meditationskurs, änglakursen mfl. men också en hel del nyheter kan jag med stolthet avslöja. Jag har som sagt ingen aning om vilka kurser det blir förrän jag börjar skriva.. är det inte både konstigt och helt fantastiskt !!!

Det blev väldigt många kurser till slut = helfestligt och dunder kul !!!
Dessa kurser finns skrivna på hemsidan www.annasänglarum.se gå vidare till "happenings/kurser" och sedan vidare till "kalender klicka här"
Då kommer du till en kalender där du kan bläddra mellan månaderna genom att klicka antingen på månaden du vill läsa om Jan eller feb osv. eller att du klickar på knappen månad> eller månad< för att bläddra fram eller bak mellan månaderna. jag har skrivit jan-juli så som det kommer att bli jag har bara 2 extra inlägg jag skall komplettera med.

Vidare så när du klickat på happenings/kurser så finns en länk "för att veta mer om kurserna klicka här" där står all info om kurserna vad de handlar om och vad de kostar.. Datum står ju på kalendern...
Någon plats står inte alltid utmärkt och det är medvetet pga. att jag fixar lokal utefter hur många som anmäler sig...
men när man anmält sig till en kurs så får man ett hemskickat brev kort innan start så att man vet vart vi skall vara =D

SÅ SPÄNNANDE DET KOMMER ATT BLI!!!!
länken där jag skriver mer om vad kurserna handlar om är INTE uppdaterad än... jag måste skriva färdigt om kurserna först , jag har några kvar men håll utkik snart är det fixat också...

Dagen idag handlar om lite träning på gymet- va skönt det skall bli har inte varit där sedan innan jul.... så nu är det verkligen dax, idag blir det en svängom på gymet med mitt styrketräningsprogram samt spinning efteråt GÖTT!!!!

ikväll skall min man och jag gå på bio, MYYYYS!!! skall bli så härligt =)
(Jag avslutar dagens blogg med att skriva en gullig berättelse...)

jag önskar dig en trevlig helg med massa "njuta-tillfällen" vad det än handlar om för dig =)
Med ljus och kärlek
Anna




Den lilla Ängeln

Ur boken "Mörker och ljus" av Ingela Bendt


Sagan om den lilla ängeln

Det var en gång en liten ängel som sett allt som fanns att se i himlen. Då gluttade hon ut mellan molnen för att se om där fanns något mer att upptäcka.
- Men åh, vad är det där, långt där nere som är så stort, runt och vackert? utbrast den lilla ängeln.
- Det är jorden, svarade den större ängeln.
- Åh, kan man få komma dit ner? undrande den lilla ängeln.
- Ja, sa den större ängeln, men först måste du hitta två människor som kan bli dina föräldrar. För på jorden måste du bli ett människobarn.
Den lilla ängeln hängde ut mellan molnen och letade och letade och letade tills en dag hon ropade:
- Kom! Kom hit och se! Nu har jag hittat dem! De ska bli mina föräldrar! Kan jag få komma dit ner nu?
- Nej, svarade den större ängeln. Innan dess måste du få en kropp, så du får vänta lite.
Men en dag kom den större ängeln och sa:
- Nu är det klart. Nu kan du få komma ner på jorden. Men du får lämna dina vingar här så ska jag ta hand om dem åt dig tills du kommer tillbaka.
- Men hur ska jag komma dit ner utan mina vingar? undrade den lilla ängeln.
- Ser du regnbågen? frågade ängeln som var större. På den ska du gå.

Och nere på jorden blev de båda föräldrarna så glada! De gav sitt lilla barn det vackraste namn de visste och det var Inger Johanne.

Den lilla ängeln gick genom livet med stora varma nyfikna ögon. Så som livets skola erbjuder fick den lilla ängeln uppleva både glädje och sorg. Skolan kunde ibland vara ganska hård mot henne. Men då den lilla ängeln var fylld av sprittande energi lyckades hon genom åren ta till sig det hårda och göra någonting mjukt av det och det var genom att glädja och hjälpa andra, både med stora och små saker. I detta fann hon stor glädje.

Då hon en dag tänkte på livet kände hon sig ganska nöjd med det. Mycket lycklig över livet som det tedde sig nu. Plötsligt hände något och hon förstod inte riktigt vad som hände. När hon tittade sig omkring såg hon att hon befann sig på ett ställe som hon kände igen men inte kom ihåg.
Hon kände sig både vinglig och osäker där hon försiktigt gick fram på vad som såg ut som regnbågen. Hon hörde en röst och tittade upp och såg den stora ängeln.

- Välkommen tillbaka, sa den stora ängeln. Hur var det nere på jorden?
- Var är jag? undrade den lilla ängeln.
- Kom hit ska du få tillbaka dina vingar så kommer du ihåg bättre.
Den lilla ängeln gick till den stora ängeln och när hon kände att hon fäste hennes vingar på ryggen kom hon ihåg allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar