torsdag 5 april 2012

påsk funderingar


Doft av ajax i nystädat hus, handlingen klar och kylskåpet ser trevligt ut.
Pyntat och gjort fint i härliga vårfärger.
Nu kan påsken komma !!
Brukar du ge bort påskägg ? eller brukar du kanske mest få påskägg av andra ??

Stanna upp och gör denna tankeövning:
Sätt dig ner i din favorit fotölj eller soffa.
ihop med penna och papper.
tänd gärna något mysigt ljus och sätt på lite bakgrundsmusik.
tänk dig följande:
Om du tänker dig tanken att du skulle ge dig själv ett påskägg fast inte fyllt av godis utan sinnestillstånd och önskningar.
vad skulle du då fylla det med ??
och VARFÖR skulle du fylla ägget med just det ??
( skriv gärna ner vad du får till dig , så att du kommer ihåg vilka gåvor du fått )
tex. I mitt påskägg till mig själv skulle jag lägga i :
* kärlek i massor för att jag tycker att jag förtjänar det
* lugn och harmoni och lite återhämtning, samma sak som jag så gärna ger till andra =)
* Tacksamhet över mitt liv och min familj , jag kan verkligen inte tänka mig att leva något annat liv än mitt det är PERFEKT..
*Omtanke över att jag är JAG
lägg gärna in någon önskning också :
tex.
jag önskar mig mer fritid , pengar , överflöd , en resa till... , förståelse från min man , en närmare relation med min tonårsson osv osv...

försök att verkligen visualisera ägget hur det ser ut , vilken färg , om det har rosett på osv.
känn sedan att du lämnar det till dig själv och att du TAR EMOT det !!
känn energierna ifrån de vackra orden sprida sig.. och känn kärleken..

med det vill jag önska alla vänner och läsare en riktigt HÄRLIG PÅSK!!
unna dig god mat , godis och massor av härlig gemenskap !!!

I mitt påskägg till DIG ligger ljus och kärlek i överflöd !!!
kram
Anna

2 kommentarer:

  1. Fint skrivet ch härlig övning!
    Önskar dig oxå en härlig påsk,kram Stina

    SvaraRadera
  2. Tack stina för din kommentar !!
    hoppas att du får glädje av övningen =)
    kram

    SvaraRadera