fredag 4 mars 2011

LIVET följs med dig utan värdering ..



håller ni kanske inte med om det ??
låt mig förklara hur jag tänker..
Saker och ting i vårt liv händer utanför vår kontroll, en del saker kan vi styra men absolut inte allt..
MEN det vi har kontroll över är hur vi själva bemöter det för själva situationen i sig är helt neutral det är vi själva som väljer utifrån vårt perspektiv att det blir positivt eller negativt..
Guiderna säger / påminner mig ofta om att : "Ni människor föds inte in i kamp - ni VÄLJER kamp "

Så det är verkligen som man säger att det är inte en fråga om hur du har det utan hur du TAR det !!!

Allting i livet är ju sannerligen en vibration och du drar till dig de vibrationer som är lika med dina egna vibrationer.
har du låga känslor om dig själv, ofta ser och känner det som är negativt hos människor , situationer och händelser så har du en LÅG vibration.
om det istället är så att du under dagen hittar många sätt att värdera små saker i livet och du har öppna ögon inför små mirakel som händer i ditt liv hela tiden , du känner dig glad och tillfreds med ditt liv och den DU är, så har du en hög vibration och vilken vibration det än är så drar du till dig mer energier / vibrationer som förstärker den vibration som du just nu befinner dig i..

men om saker och ting händer pga mönster som jag inte ser själv, att tankarna går av sig själv och att jag har svårt att stoppa dem men ändå känner att jag vill ha en förändring HUR GÖR JAG DÅ???
Det är det fiffiga med alltammans !!! du kan på ett mycket enkelt sätt ta reda på om du drar till dig positiva eller negativa händelser och energier i ditt liv..

GÖR BARA SÅ HÄR:
stanna upp där du befinner dig just nu..
Ta 3 välgörande andetag och KÄNN efter hur du känner dig just nu ..
känner du dig : upprymd, lycklig, lugn , harmonisk , förväntatnsfull, glad utan någon speciell anledning osv osv så drar du till dig positiva energier,
är känslan istället att du känner dig: tung, trött, irriterad, frustrerad, arg, ledsen, rastlös, apatisk, deprimerad, orkeslös m.m. så drar du till dig negativa energier.
för känslan och tankarna är sammankopplade de är som om de är en och samma kanal.

hur gör man då för att ändra ???
det finns också där ett effektivt sätt som jag har läst i en bok och som verkligen fungerar.. det är esther och jerry hicks som skriver..
om man nu befinner sig i en rundgång av negativa tankar, så säger du först STOPP VÄNTA ok nu vet jag vad jag INTE vill ha...
vad är det då jag VILL ha och genom att du uttrycker det för dig själv så ändras tanke efter tanke och du känner slutligen att känslorna känns annorlunda..
Ibland har vi envisa tankar men visa att du är ÄNNU mer envis !!
pröva det funkar !!! slå inte på dig själv för att du ibland har negativa influenser i ditt liv - det har vi alla så även jag ibland MEN det intressanta är vad vi gör med dem !!!

Jag skall avsluta med att berätta om ett roligt citat:
när jag var på gymet igår så såg jag ett citat.
de har en almenacka där man varje dag kan läsa dagens tänkvärt där stod:

OM DU FÅR EN CITRON- GÖR SAFT !!

man får tänka till lite men vi får ju för oss att citron är sur, obehaglig osv.
du är sur som en citron säger man ju och menar i negativ bemärkelse, men det finns alltid något gott i allt vi har om kring oss och tillsätt lite socker så blir det saft.
jag tycker den var helt fantastisk !!!
det är så livet är - DU VÄLJER ditt liv !!!
Lycka till !!
kramar Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar