söndag 6 mars 2011

en ny dimension av coaching


Jag skall börja detta inlägg med att VÄLKOMNA våren , igår kände man verkligen att våren är påväg hit .. solen värmde + 6grader, fåglarna sjöng, isen smälte och man hörde det ljuvliga ljudet av dropp ifrån taken ...
och idag verkar det vara en lika fin dag !!
härligt, vad passar väl bättre en dag som denna än att njuuuta och hylla livet, för att man får lov att vara här just nu ...
TACK universum för denna enormt vackra upplevelsen, den lagrar vi i hårddisken och plockar fram vid behov som ett inre bildspel !!

Jag är också enormt tacksam för alla fina vänner jag har runt mig , både fysiska såklart men även eteriska ( de som lever i en annan dimension) så att jag aldrig behöver känna mig ensam.. =)

Guiderna, änglarna , ljusvarelser och hjälpare är alltid med och ger oss stöd , uppmuntran och lyfter oss i den riktning vi behöver gå även då vi tvivlar.
och när vi känner oss redo för att ta emot deras visdom och kunskap leder de oss med ord, kärlek , healing och energi ..

Många människor som jag träffar , tror att vägledningen enbart sker i meditation , när vi är "uppkopplade" och avslappnade.. men så är inte fallet.
de vägleder oss även i vardagen, mitt i bilkön, i affärsmöten , under dammsugningen eller när vi lagar mat..
det enda som behövs från oss för att vara medvetna och kunna ta emot deras vägledning är NÄRVARO närvaro i stunden , ha tankarna inkopplade på det vi gör , känna varje rörelse i det vi för tillfället håller på med och släppa allt annat runt omkring!!

jag hade en sådan fantastisk upplevelse igår.
där jag verkligen inte hade tankar på att "prata" med mina guider, men min upplevelse av mina guider i och med att vi har haft en relation så länge.. ända sedan jag varit liten har jag samtalat med dem.. och det har nog många ni andra också fast ni kanske glömt av det eller inte tänkt på det !!
När jag är ledig från mitt jobb så försöker jag vara LEDIG och inte vara uppkopplad på energier utan bara vara JAG..
jag satt på spinningcykeln på gymet och cyklade på så mycket jag orkade..
jag älskar att känna mig ett med min kropp och känna hur den kämpar, och tar ut sig, där släpper jag taget om allt som varit allt som kommer och alla tankar och "bara" cyklar. det är mitt sätt att ladda ur och ladda om.
ialla fall när jag som bäst sitter där, cyklar, superbra medryckande musik, svetten rinner , min puls är hög, endorfinerna pumpar i runt i kroppen och jag känner mig stark.. MEN trött !!
så hör jag min guides röst som säger en massa peppande ord:
han peppar mig och peppar mig och jag fylls av en kärlek till mig så starkt så att tårarna börja rinna och känner min kärlek till mig själv, och hans kärlek till mig för att jag tar hand om min kropp.
han säger saker som får mig att prestera ännu mer.
"Du är stark Anna!!, ingenting är omöjligt för dig, fortsätt på vägen mot dina mål.
Du är verkligen på gång , du gör helt rätt osv osv"
det var enormt starka energier och känslor som vällde upp !!
så härligt !!
jag kände mig efteråt så tacksam , för även om man vet om att man är bra så känns det alltid skönt att få sådana där spontana kommentarer eller hur ??

och det bästa av allt var att hans ord blev som eko i min kropp, det påverkade mitt hjärta och jag kunde höra hans ord klinga i mig om och om igen , de påverkade min inre röst och programmerade mig till SEGER..
så hääärligt det kändes !!

sitter du här och läser och känner att också du vill ha djupare kontakt med dina guider , be dem hjälpa dig att fördjupa detta och jobba med dig på ett sätt som förstärker er relation..
för de liksom du längtar efter djupare relationer med oss .

Är du osäker på om du HAR någon guide , vägledare alls ??
sätt dig och meditera, koppla bort tankarna och be din guide visa sig för dig så hittar de ett sätt att nå fram till dig , även om det kanske inte blir RIKTIGT så som du har föreställt dig, de älskar att koppla sig samman med vår intuition , inre röst eller kontakta oss genom drömmarna när vi är avslappnade och närvarande i vårt varande.

lycka till !!
och skriv gärna och berätta om just dina upplevelser , det fördjupar mig och gör mig glad , samtidigt som det kan hjälpa andra som läser bloggen , kanske har ni samma upplevelser ;-)

ha en riktigt härlig , slig , kärleksfull söndag så "ses" vi snart igen !!
kram
Anna

2 kommentarer:

  1. Kristina "Tina" Tollin2011-03-06 19:25

    Hej Anna!
    Jag är syster till Annika Källgren och bor i Norrköping. Hon rekommenderade mig att läsa din blogg för att få visdomsord och styrka. Jag läste både igår o idag på morgonen. Du fick mig att bli ännu mera övertygad om våra änglar o guider. Eftersom jag ofta tvivlar på min förmåga och aldrig haft kontakt med mina guider, så prövade jag att meditera så som du skrev om idag. Det jag upplevde var helt fantastiskt! Fick en helt otrolig upplevelse, ljus och en kärlekskraft som inte går att beskriva. Jag kände en nära kontakt av något och tårarna strömmade nerför mina kinder. Tack Anna!!!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Tina !!!
    Sååå underbart att höra !!
    Va kul att du fick sådant genomslag med en gång.. dina guider älskar dig och längtar efter att få ta mer plats i ditt liv , så de har väntat på detta möte !!!

    UNDERBART!! tack för din bekräftelse !!!

    Enorma mängder av kärlekens energi till dig !!
    kram Anna

    SvaraRadera