söndag 13 februari 2011

våra vänner djuren..


ÄR verkligen änglar i fysisk form...
Jag har nu fått äran att leva sida vid sida med min hund i 7 år , men han fortsätter att förvåna mig över hur osjälvisk, sympatisk, ödmjuk , helt fri från ego och kärleksfull en individ kan vara ..
Jag brukar kalla honom för en av mina andliga lärare.
Han är verkligen en mästare på att älska alla levande ting och utföra genomgoda handlingar.
Jag tror inte jag träffat någon som honom någon gång förut.
han är alltid god mot människor och djur som är goda mot honom och har ett rent hjärta.
Han skulle aldrig göra någon illa , men försvara oss till döden om det verkligen gällde.
Han är otroligt lojal mot mig och min familj.
Vi har ett starkt samarbete han och jag , då han hjälper mig i mitt arbete vi kommunicerar telepatiskt och förmedlar healing när det behövs .

Han är som aslan i filmen om NARNIA, jag känner mig alltid fylld av vördnad när jag samtalar med honom, och hans energi är MÄKTIG!!!

När vi är ute och går i skogen vill han alltid springa i förväg så att han kan "söka av" markerna, och där igenom skydda mig ...
Han är sannerligen som en sköld runt mig !!

Vid ett flertal tillfällen har han även "tagit över " sjukdomar från mig och mina vänner, dragit in energin i sin kropp och släppt iväg den genom sin kropp.
Mina vänner och jag har med ens blivit friska.
Det är sannerligen ett stort mirakel varje gång !!!
Det är så grymt mycket större än vad jag någonsin kan uttrycka !!!

nu har jag igen fått tecken på hur otroligt mycket han älskar mig och människorna runt mig , större mirakel än vad jag någonsin kunnat tro !!
Jag har sett många oförklariga mirakel i mitt arbete , men jag undrar om inte det här är det största någonsin !!!
jag brukar aldrig bjuda in honom i mina arbeten utan brukar vilja göra det själv för att skydda honom..

Privat har jag en person som jag tycker ruskigt mycket om, och som betyder väldigt mycket för mig just nu.
jag väljer att kalla denna person för X , så det inte blir dumt.
X är väldigt svårt sjuk och för mig är det fullständigt klart varför X är sjuk och vad X skall lära sig av sjukdomen.
När jag träffade X senast såg jag i X ögon att det var riktigt illa, jag kände sorg i mitt hjärta och fylldes av en känsla av att det nog inte kommer gå vägen.
Med tårarna rinnandes nerför mina kinder möttes jag av min underbara hund när jag kom hem. Han undrade givetvis vad som stod på tok och varför jag var ledsen.
Jag förklarade och bad honom om hjälp , jag bad snälla underbara hjälp X att bli frisk X är inte färdig för att åka hem och har mycket kvar att uträtta.
Han tittade mig rakt in i ögonen en stund , jag kände att han kom i kontakt med djupet av mig som om vi var två stora oceaner som tittade och kommunicerade med varann.
sedan sprang han i väg till skogen och kom tillbaka en kort stund senare..

jag tänkte inte mer på det , men dagen efter på morgonen såg jag att min hund hade ett litet sår på halsen... vilket han inte hade dagen innan...
Under loppen av bara några timmar hade det här såret vuxit lavinartat nu var det stort som en clementin och det var fyllt av var, inflammerat och blödande...
Jag VISSTE vet inte hur bara visste att han tagit över X sjukdom och lät det VÄRKA ut igenom sin egen kropp !!!!
JAG VET det låter otroligt men det var verkligen så...
Jag tvättade rent hans sår flera gånger och det bara växte och växte, han hade sååå ont han riktigt kved sig av smärta när jag tvättar såret...

Svårt att få tag på en vetrinär, lördag men jag vet att min hund var med att valde ut den vetrinär som kunde hjälpa oss också !!
För när jag väl fått tag på den enda lediga vetrinär som fanns i vårt område, föll alla bitar på plats..
vi behövde inte vänta, undersökningen gick kanon snabbt , apoteket var fortfarande öppet med en marginal på 20 minuter, samt att allt kostade 1/5 del av vad det brukar kosta... Jag vet att allt detta var min älskade hunds förtjänst..
Faran för hans sår är inte riktigt över än men infektionen har börjat träda tillbaka..
Hos vetrinären så fick han (hunden) även en spruta som skulle stoppa infektionen som han inte tog betalt för !!! Han var vägledd och ditsänd JAG ÄR ÖVERTYGAD!!

jag vet också att min hund kommer att klara sig , hans energi är såå enormt stark och hans arbete här är inte färdigt..
men förstå !! han åtar sig att ta över någon annans sjukdom och öde som han inte ens känner bara för att jag BER honom om det och för att hans uppdrag här är att hjälpa..

Varför skriver jag om detta ?? jo för att jag tycker att det är så fantastiskt att trots allt finns det så mycket kärlek i världen och runt omkring oss, och vi är verkligen beskyddade och aldrig ensamma. vi behöver bara be om hjälp så kommer den , så länge vi bara tror på MIRAKEL!!!

Nu vet jag att X kommer att klara sig , för jag har fått bevittna sjukdomens energi med egna ögon..
Och en vacker dag kommer jag att berätta för X om hela denna underbara historia !!

Ha en underbar söndag, och kom ihåg stå öppen inför mirakel så kommer de att ske även i ditt liv !!!

Kramar Anna

6 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅ Anna tårarna strömmar ner från mina ögon

    Jag har inga ord just nu...



    Så Love You // Lots of light C

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar !!!
    Ja vet det är stort , jag hade samma känsla som du när jag skrev bloggen och insåg hur stort allt är och hur enorm och mästerlik ådi ( min hund ) är !!!
    kärlek till dig !!

    SvaraRadera
  3. Vilken berättelse Anna. Vilken Ådi du har. Jag vet att han är kärlek för jag har ju träffat honom!

    Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Elisabeth !!
    Ja visst är han fantastisk !!
    Vi har under dagen idag varit ute på en fantastisk långpromenad i den vackra vintersolen.
    det är ett av mina sätt att få ge tillbaka.
    jag vet att han inte kräver något tillbaka , för sina handlingar men jag VILL ge något tillbaka som för att visa honom hur otroligt älskad och uppskattad han är .
    jag är så tacksam att jag får känna honom på så nära håll, han lär mig saker hela tiden.
    stor varm kram till dig !!!
    Anna

    SvaraRadera
  5. Jonna Tollin2011-04-06 10:11

    Så häftigt.
    Jag blir helt till mig när jag läser detta. Helt otroligt, Vilka känslor!

    SvaraRadera
  6. Hej jonna !!
    välkommen till bloggen !!
    ja miraklernas energier är enorma !!! Allt är möjligt eller hur ??!!

    SvaraRadera