onsdag 9 februari 2011

kikar in en snabbis...

Hej alla vänner !!
Kikar in en snabbis här idag bara innan jag skall iväg..
jag brukar lägga in tid för träning i min arbetstid annars blir det aldrig av, och det är det jag skall pyssla med innan jag börjar jobba kl 12..


Den senaste tiden har jag som ni märkt inte skrivit någonting i bloggen , det har varit så mycket annat jag pysslat med.
Kurserna till vår sommar är nu klara och ligger ute på hemsidan.
Jag har även fått en del nya och roliga uppdrag som tagit mycket av min tid till att planera... jag kan berätta mer om det längre fram.

Även om vi inte är mer än i februari, så känns det i luften att våren förbereder sig för att så småningom komma och bre ut sig.
Fågelsång har jag kunnat njuta av ett par dagar nu , samt att solen tittar fram lite då och då , snön smälter verkligen!! och man kan ju inte annat än ÄLSKA det där härliga ljudet .. dropp dropp ifrån taken med mera när snön smälter, det är så underbart att höra bäckarna porla när man är ute och går inte sant ??

Mina fröer som jag skrivit om har nu kommit och jag har börjat förodla några fröer , dom flesta skall ju förodlas i mars-april men några skulle göras nu i februari, det skall bli spännande och se hur det utvecklar sig.
Vad är din favorit blomma eller grönsak som går att odla ???
Brukar du också så dina egna grönsaker ??

Lilla Tindra ( hundvalpen) växer och frodas hon har snart hunnit och bli 4 månader och man se att hon verkligen kommer att bli stor !!! UNDERBART..
hon är ju valp med mycket bus i sig så klart men jag kan nu redan se att hon är väldigt klok.
Det ser vi i ögonen, hon har sådana där lugna , snälla , "gamla" ögon..

hoppas att ni får en fantastisk fortsatt vecka ,
kramar från
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar