onsdag 18 februari 2015

Håll ut vänner .....




Våren är påväg =)
även om det dröjer en stund till innan den har kommit på allvar !
På hundpromenaden nu på morgonen , upptäckte min hund och jag ett ljud som vi inte hört på länge, det var läten ifrån TRANOR !!
Och mycket riktigt när jag lyfte blicken och tittade mot himlen så såg man ett helt gäng flyga som i ett V.
De såg väldigt beslutsamma ut och "pratade" med varandra , kanske var de osams om vägen haha
kanske hade de glömt av vilket värdestreck de skulle flyga åt ...
" Nej jag är säker gösta att det är åt detta hållet .."
" nej du Berit nu tror jag att du minns fel , det var söder om den där eken "..

Nä skämt å sido..
Så härligt det är med årstider och tanken på att vi har allt det där goa framför oss..
men vi skall inte gå händelserna i förväg , än är det vinter , men ändå härligt att ha det att se fram emot eller hur ?!

Mina händer längtar efter att få köra fingrarna i jorden och få se naturen åter vakna och spira.
Våren är verkligen upptäckternas tid tycker jag , det är liksom pirrigt och förväntansfullt fast man vet
ungefär vilka blommor som kommer att titta upp hihi
men inte bara naturen vaknar , utan alla människor runt omkring vaknar liksom upp på nytt, nya
planer sätts i verket ..
Vilka trädgårdsprojekt skall vi infria i år ,
kanske är det nu vi tar steget säljer släktgården och flyttar till något mindre ?
Vart skall vi resa på semestern i år ..
osv det är verkligen en härlig tid !!

idag
Är en "fylla-på-med-energi-dag för mig .
Igår hade jag en föreläsning , det var jätteroligt träffade många människor som jag inte haft
nöjet att träffa tidigare och jag verkligen älskar det !!
Men dagen efter en föreläsning, kurs eller annat som har med energier att göra är jag oftast trött.
Inte sovtrött utan mer tom .
Huvudet tar hand om massa intryck och kroppen behöver påfyllning.

Det känns absolut inte knäckande och jag blir inte ledsen eller deprimerad av det men har lärt
mig hur jag behöver handskas med det för att fylla på mig igen.

Så operation fylla på med energi har startats .

Nu : en skön stund på yogamattan !
Skapa dig en härlig dag !!

Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar