söndag 15 februari 2015

Alla hjärtans helg !






Maken och jag är på väg hem efter en makalöst , gudomlig och magisk helg på Sätra Brunn !
Har ni varit där någon gång ?
Om inte , tycker jag absolut att ni skall åka dit och unna er en unna dig- och njuta helg !
För vår del är det en rejäl bit att åka , det tar ca 4 timmar med bil , men det är det absolut värt !

När vi anlände igår vid 16 tiden höll solen på att gå ner , det var så vackert hur den lyste på de vackra gamla byggnaderna i området .
man fick lite så där bullerbykänsla med en rejält stänk från carl larsson tid =)

För mig som är väldigt känslig för energier så fick jag en klar bild över historian som vilar på platsen .
Det var många fler badgäster en vi som hade betalat för oss haha
men det gjorde inget det förgyllde bara upplevelsen lite ytterligare !

När vi checkat in , gick vi upp på hotellrummet och mumsade på lite godis jag gjort och tagit med oss.
Jag är inte förtjust i vad socker gör med våra kroppar och försöker i möjligaste mån att utesluta socker i kosten
så jag hade gjort chokladbollar och chokladtryfflar och tagit med.

Sedan tog vi med oss badkläder och gick till inomhusbadet.
Det var en mycket vacker spaavdelning med lugn musik i högtalare , tändaljus och fina möbler runt den gigantiska 34gradiga poolen.
Stora vackra fönster runt hela denna spaavdelning så att du kunde bada i 34 gradigt vatten och se snön utanför fönstret !
Så mysigt det var !!!

När vi sedan var nöjda där så gick vi och duschade i omklädningsrummen ,
de hade så generöst ställt ut schampoo från Maria Åkerberg ( svenskt ekologiskt märke)
som man gärna fick ta av . Både schampoo, balsam och duschtvål !!
Det är kärlek tycker jag !! Älskar de där små gesterna som gör min upplevelse som gäst till något alldeles extra !

Vi klädde oss och möttes utanför omklädningsrummet i korridoren ,
min make var färdig lite innan mig ( undra varför det alltid är så haha)
så han hade hittat ett relax rum som han ville visa mig ...
Vi kom intill ett rum med lugn musik i högtalare , sköna möbler att sitta i och "fatboy sittsäckar" att bara sjunka ner i ..
vilken fantastisk atmosfär , vi låg där och mediterade en stund .. SÅÅÅÅ skööööönt !!!

Sedan kom vi tillbaka till rummet och det var dax att ta på sig kvälls strassen och gå vidare till resturangen.
Vi hoppades på god mat och blev positivt överraskade flera gånger om !!
Maten var FANTASTISK , stämningen var romantisk och sällskapet magiskt ;-)
Jättegott och mysigt på alla tänkbara vis..
Vi kände oss nästan nykära igen fast vi i år firar 15 år tillsammans =)

Mätta och goa stupade vi sedan i säng !

Morgon efter sov vi länge och åt en otroligt god frukostbuffe´ med allt du kan tänka dig !!

och nu är vi påväg hem igen !!



Så härligt , jag är så tacksam över att vi kan åka iväg på sådant här lite då och då
det är verkligen livskvalite , och den här alla<3 helgen kommer jag för alltid bära med mig i mitt minne !!

Påfylld med härlig energi och kärlek ser jag nu fram emot nästa vecka
och livet fortsätter med nya äventyr !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar