söndag 1 februari 2015

Drömmar om vikingatid





Inatt drömde jag om vikingatid ..
Jag var på en astralresa

* astralresa :
Du går ur din kropp och din själ tar med dig på en resa för att visa dig något.
Ibland har ditt undermedvetna valt ut ett tidigare liv du skall besöka för att visa dig något.
Ibland går din resa ut på att du hälsar på farmor , mormor eller någon annan nära anhörig du förlorat.
Ibland besöker du de högre dimensionerna för att du skall hämta kunskap, energi eller något annat du
behöver i ditt liv du befinner dig i just nu .
Kanske står du inför en stor uppgift där du behöver något speciellt som väcker någon drivkraft i dig.

och upplevde delar av ett tidigare liv som utspelade sig på Vikingatiden.
i det livet levde jag som kvinna
( de flesta har levt både som kvinna och man för att det finns olika
saker att lära sig och utvecklas i båda könen)
Jag var gift med en vikingahövding och jag var "högsta hönset " bland kvinnorna.
Min uppgift var att fördela arbetet och se till så att alla sysslor som låg på "vår lott"
blev gjorda.

Vi tillverkade klädesplagg och annat i skinn som männen kunde ta med på sina resor
och byta med.
Under drömmen var det "krigklimat" , det var hårda tag emellanåt men ändå hjärtligt på något sätt.
Vi värnade om och tog hand om varandra.
Som person var jag lite tuff men rättvis , hade ett enormt stort hjärta till de som jag tyckte förtjänade det .
Var man snäll mot mig fick man tusenfalt tillbaka.
Egenskaper som jag tycker påminner en del om hur jag känner mig / är som person idag.
Jag kände inte igen mig i hennes barska sätt men det tror jag att hon var tvungen till för att överleva.

1184 dog jag i en hög ålder av en kort tids sjukdom som inte har skapat något trauma eller karma ärr ,
utan jag somnade stillsamt in omgiven av kärlek .
Jag lärde mig i det livet att en person som är stark måste också vara snäll.
Och att vara en sann ledare är att ibland gå först och visa vägen , ibland låta andra gå före och pröva sina vingar.
Något som jag har stor nytta av i detta livet i mitt jobb.

Varför i all sin dar delar jag med mig av det här ?
Och varför blir jag såå personlig ??

För att berätta och visa för er att vi är alla samma...
Vi kommer från en och samma kärna , vi är alla uppbyggda av samma partiklar.
Det som skiljer oss åt är våra lärdomar egenskaper , erfarenheter och drivkrafter ...
Är inte det helt fantastiskt ????
Att vi alla är unika på vårt sätt och att vi alla behövs med våra unika förmågor och uppgifter,
men att vi samtidigt kan känna med varandra att vi förstår varandra för att vi står i samma enhet , samma universum ,
och avsett var vi befinner oss i världen blickar vi upp mot samma himmel...

Nu påminner de mig om ett minne från när jag var liten :
När jag var liten och det var vinter ..
ÄLSKADE jag att vara ute i snön och leka men framförallt att lägga mig ner i snön på kvällen
blicka upp mot alla stjärnor.
Jag var facinerad av dem , hade alltid känslan av magi och att allt är möjligt när jag tittade på dem.
Jag samtalade med dem.
Och tittade jag tillräckligt länge på en och samma stjärna och jag kände att jag fick kontakt med den
berättade stjärnan och visade mig bilder av historia om olika stjärnbilder och episoder som hänt på jorden,
kommer att hända i framtiden eller historier från universum.
Det var jätte spännande !!

Drömmar ( som vi drömmer på natten )

Har lite olika karaktär , men man kan alltid få ledtrådar från dem.
Det är som avtryck ifrån ditt undermedvetna .
Man drömmer aldrig en dröm bara för att .

Bearbetningsdrömmar
Är drömmar du drömmer när du behöver släppa något , gå igenom händelser som hänt under dagen ,
under veckan eller längre tid .
Det brukar hoppa lite hit och dit och har egentligen ingen särskild handling.
Det är inget du behöver ta fasta på utan bara låta det ske.
Inget du behöver komma ihåg utan du behöver bara "få ur dig det "
Dessa drömmar minns vi inte särskilt mycket ifrån bara att det kändes lite rörigt.

Avtryck från ditt förflutna
Är drömmar från tidigare inkarnationer.
Ditt undermedvetna väljer ut ett liv där det finns svar att hämta
från något som du behöver väcka i dig själv , påminna dig om osv
Här finns mycket fakta att hämta av vad du pysslat med tidigare.
Du lär dig mycket om dig själv...
Även om handlingen kan hoppa lite hit och dit så finner du ändå en röd tråd .
Och det följer en klar handling.
Du minns väldigt ofta både känslor , förnimmelser osv från dessa drömmar.

Budskapsdrömmar
Är oftast precis vad det kallas.
Ett budskap till dig ..
Du kanske drömmer att du utan anledning faller , om spindlar eller något annat.
Då är det någon som vill säga dig något .
Slå upp i en drömbok.
Ofta så kommer du inte ihåg hela drömmen och någon handling finns inte
utan du minns bara budskapet .
Att du går naken till jobbet , ramlar utför ett stup eller annat.

Besök och hälsningar
Är när du drömmer om någon nära anhörig som kommit för att träffa dig .
Kanske vill ta en kopp kaffe och prata en stund som ni brukade göra när han / hon levde.
Eller ta med dig och visa hur han / hon bor nu och hur de har det.
Eller bara vara nära dig för att de längtar efter dig .

Framtidsdrömmar
Ibland behöver vi veta något som händer i framtiden.
För att vi skall vara beredda när det kommer.
Det vet du oftast inte med en gång du drömt,
utan när du får känslan aaah det här har jag drömt nu vet jag vad du skall säga tex
då vet du att det du drömde kommer att ske.
Är det något tufft beslut du behöver ta eller någon utbildning du skall hoppa på tex
så drömmer du detta innan för att vara beredd .
Dessa drömmar är alltid positiva , så det är inga drömmar man får varsel om att någon skall gå bort eller så.

Sanndrömmar
Påminner en del om framtidsdrömmar , men skiljer sig lite också !
I sanndrömmar drömmer vi oftast om någon annan .
Vi kan t.om drömma att vi är någon annan som upplever något speciellt.
Kanske vill någon nära anhörig tala om hur han / hon gick över ,
kanske är det något du undrat över som du fått svar på i en sann dröm.
Men allt som oftast drömmer du om någon annan.
Det kan handla om ett budskap som skall förmedlas tex.
Då är det jätte viktigt att du inte tar dig friheten att redigerar drömmen utan
berättar den exakt så som du upplevde den !!
Det kan vara ett budskap som är oerhört betydelsefullt för personen du skall berätta det för även om inte du tycker det.

Det finns många fler drömmar än de jag beskrivit , men dessa är de absolut vanligaste !!
En sak är klar , vi har massor att upptäcka och lära oss av våra drömmar !!
Ta dem på allvar och var tacksam över dem.
En gammal klassiker är ju att ha penna och papper vid sängen och skriva upp din dröm
i samma sekund som du vaknar .
Det rekommenderar jag verkligen , det är mycket spännande att gå tillbaka och läsa och
faktiskt bli förvånad över hur mycket som faktiskt slagit in.

För det är ju det drömmar är till för både dagdrömmarna och de när vi sover..
Att slå in eller hur ??!!

Allt gott till dig !!
med kärlek
Anna
Din andliga coach


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar