tisdag 5 april 2011

NUUUU

var det verkligen på tiden att jag skrev något nytt...
ber om ursäkt om ni känner att ni fått vänta..
men som jag brukar säga : allting har sin tid och då jag vill att det här skall vara en blogg av inspiration och att dela tankar och ibland visdom så skall det vara rätt focus också..

ibland är det ju som bekant focus på andra saker..

och ibland behöver man ju bara stanna upp och möta allt det vackra omkring oss, speciellt nu känner jag när vintern har varit så lååång !!!
Jag vill stanna upp för att riktigt uppskatta fågelsången , snön som smälter bort , vägarna av torr asfalt och solen som värmer vårt sinne , hjärta och bleka kroppar med sin ofantligt fantastiska energi av LIV..

annars rullar allt på som vanligt , jag träffar mycket fina människor i mitt arbete, det är många som önskar sig lugn och välbefinnande HARMONI och BALANS rakt igenom..
och jag blir så glad när det finns så många människor som sträcker ut sin hand och ber mig visa med min kunskap och visdom deras väg...detär själskärlek det ;-)

idag vill jag skriva om vikten att ha ett GOTT LIV!!
har kanske skrivit om det förut - vet inte men i såfall är det nog på tiden att det tas upp igen..


DU förtjänar att ha ett gott liv !!
DU förtjänar att följa och förverkliga dina drömmar
DU förtjänar bara det bästa i ditt liv
DU förtjänar flöde
det roligaste är att livet har aldrig någonsin handlat om kamp och kommer vad jag vet aldrig handla om det heller..
Mina guider brukar säga " Anna, du föds inte in i kamp ,det skapar du själv " och det lustiga är att ALLA gör det emellanåt ,även jag fast jag vet och lärt mig vikten av att hålla fokus på det som ÄR och det som fungerar i livet , inte bristen eller det man skulle vilja ha annorlunda..
det är liksom helt fel väg att gå för att nå dit man vill.

SÅ varför gör vi människor så emellanåt att vi kanske tar på oss en offerkofta som är alldeles för trång och obehaglig , gräver ner oss i det som varit och besvikelser över hur allting kunde blivit om vi inte gjort si eller så..

jo det är för att när vi föds så föds vi in i en begränsning i form av vårt intellekt och vår hjärna för att det vore lite för enkelt om vi bara skulle födas in i vårsjäls intellekt där råder ju som bekant bara kärlek och ljus osv..
tack vare att vi får med oss vår mentala del och vår hjärna föds vi också in i en vilja att LÄRA oss saker ,ett driv att utvecklas..

vi tappar också kontakten till en början med vår visdom ( även om vi har det när vi föds så suddas det oftast ut i unga år ) när vi är barn får vi lära oss allt från början .. krypa,gå ,springa ,läsa,tänka osv.. IGEN.. fast vi kanske lärt oss det många gånger förut,skillnaden är att vi aldrig varit här förut i just den HÄR kroppen och med det HÄR livstmat vi har NU..

MEN om vi jobbar med oss själva stärker vår intuition och lär oss mer av vad som ÄR och släpper taget om det som inte tillhör vår sanning så kommer vi närmre vår själ och hittar vår egen källa av välbefinnande och harmoni ,kärlek så kommer vi bättreförstå oss själva och plockar fram vår fulla potential och visdom..

så i långa loppet handlar det egentligen om vad DU väljer..
* hur DU väljer att leva ditt liv
*vilka människor du väljer att umgås med
* vilka känslor du väljer att ha från dag till dag
*vilka önskningar du väljer att förverkliga
* vilka drömmar du väljer att skapa
*om du väljer att ha ett gott liv eller ett stävsamt liv
* vilka livskvaliteér vill du ha mer av

osv och det är så enkelt att välja och leva ut i sina val, det handlar bara om att spendera mer tid på att tänka , känna leva mer av de sakerna man vill ha mer av och strunta i de sakerna men vill ha mindre av..
tankarna följer nämligen ingen speciell ordning att nu skall jag tänka så eller så utan du drar till dig mer av det som du tänker på ..
du förstärker då energin och du får MER av det som du spenderar mest tid på !!

så summan av kardemumman av detta inlägg skall vara :
SE TILL ATT SKAFFA DIG ETT GOTT LIV -DET FÖRTJÄNAR DU !!!

jag önskar dig en sagolikt härlig tisdag !!
kram
Anna

2 kommentarer:

  1. Hej Anna!

    Såg din krönika idag i Kuriren och blev nyfiken, och hamnade på så sätt på din blogg =)

    Har läst en bra stund, och tycker det är jättespännande, så jag kommer snart tillbaks igen!

    Kram och ha en jättefin kväll!
    Mia

    SvaraRadera
  2. Hej Mia !!
    va kul att du uppmärksammade min krönika i kuriren =) och roligt att du gillar bloggen =D
    välkommen åter !!

    SvaraRadera