måndag 25 april 2011

Älska livet som det är...

Låter enkelt och det ÄR det !!!

Att räkna upp allting du älskar med ditt liv göra bara att dina celler drar åt sig mer och mer och mer av sådant du älskar !!!

Det kan vara hur enkelt eller svårt som helst!!

Tänk att din kropp har allting den behöver på ett ögonblicks sekund kan det också sakna allt du vill ha...
fast det är du och bara du som väljer..
På morgonpromenaden idag räknade jag upp allting som jag älskar med mitt liv , mina relationer, min kropp osv.. mina celler och energier i min kropp riktigt programerades till att må mitt allra bästa, tänk vilken fantastiskt härlig morgonrutin att börja varje morgon med att ta 3 friska andetag och räkna upp allting man älskar i livet =)

jag kände att det budskapet som denna bloggen mest behöver just nu är budskapet om kärlek , kärlek till livet , till sig själv och allting där emellan..

så hoppas att du som läser det blev berörd på ditt eget sätt..
gå ut och fånga ögonblicken , älska dig själv och sedan livet och njut av att vara du !!!

jag avslutar med en solmeditation som du kan göra för att bli påfylld av ny positivitet och kraft , för att jag för egen del sedan skall springa ut och njuta av det vackra vädret , värmen , min underbara trädgård och alla fåglar som sjunger vackert..
KRAM!!! och kärlek



SOLMEDITATION ( tar ca 10-20 min)

Sätt dig på en plats där du känner dig trygg och där du kan slappna av en stund ..
Gärna utomhus om du har möjlighet, gärna i grönskan och med natur runt omkring dig ..
Slappna av och försök att sitta bekvämt så att du kommer till ro..
Tag mellan 5-10 DJUPA andetag och släpp ut alla spänningar, negativitet , oro, rädsla, irritation och låsningar i din kropp.
se sedan för ditt inre öga , att ovanför ditt huvud har du en gigantiskt stor sol, den är alldeles gyllene i färgen..
den ligger ner mot ditt huvud som en sorts hatt =)
KÄNN och SE hur du tar emot solens strålar och fyller hela din kropp..
Den fullständigt fyller din kropp med:
Balans , glädje , positivitet, ny kraft , läkande , hälsa , kärlek, ljus , livskraft och vad det än kan vara..
du riktigt känner hur dina celler programmerar sig till att leva utifrån glädje och kärlek med hjälp av denna fantastiska energin från solen...

sitt där så länge du själv känner att du vill..
tacka sedan dig själv och solen
tag några stärkande andetag , öppna ögonen och känn att nu är du påfylld upp till bredden med precis det du behöver bäst just nu...

lycka till !!

ps. dela gärna med dig av dina erfarenheter av den här meditationen , den kom precis till mig och jag vill gärna ha lite feedback på den =) ds.

4 kommentarer:

  1. Hej Anna.

    Dena var till mig, det känner jag. Ska prova denna härliga medtod att fylla på mig aldeles straks!!

    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. va härligt Elisabeth att du kunde ta det till dig !! ja kanske var det dig jag tänkte på när jag skrev ?? =D
    kram

    SvaraRadera
  3. Den ska jag testa här ute i stugan :-)

    Thank you

    kram /Tina

    SvaraRadera
  4. Va kul Tina !!
    Skönt att komma ut i stugan och rå om sig lite =)

    Kram
    Anna

    SvaraRadera