fredag 29 april 2011

"Don´t dream your life- live your dreams "

har jag som väggdekor i mitt kök...
jag älskar att bli påmind av vad som är viktigt i livet och ibland när jag sitter där vid frukost med min tekopp och funderar, filosoferar en liten stund innan dagen kickar igång på allvar , så blir jag påmind att drömma och leva i mina drömmar..

Jag brukar säga att drömmarna är som livets rubriker i din egen bok, kapitel efter kapitel skapas utifrån dina drömmar, situationer dras till dig utifrån dina drömmar och det är ditt ansvar till dig själv att drömma och följa dem.

känns det som om du slutat drömma eller kanske tragiskt nog gett upp dina drömmar..
det är aldrig försent att plocka upp dem igen- eller varför inte skapa nya,
ibland är det svårt att veta det "stora" vad det är man vill med sitt liv..

men genom att förverkliga även de små visionerna så blir det lättare att tänka sig att få de stora önskningarna att gå i uppfyllelse..

för DU är värd ditt allra bästa, all världens rikedomar är dig värdig , att leva ett liv utan kamp är du värd och det är det som livet handlar om ..
Att skapa ett paradis på jorden här och nu..

Livet är enkelt och lätt- men ibland gör vi människor vårt liv till kamp och det blir då svårt att leva..

genom dina tankar och handlingar, känslor och uttryck berättar du en historia.
är du inte nöjd med det du berättar eller det du tänker - känner
berätta en historia..
istället för att rada upp allting du inte tycker om .
stapla istället upp allt du ÄLSKAR med ditt liv , din kropp, din hälsa , dina realtioner , ditt jobb m.m.
berätta för dig själv om allting som faktiskt FUNGERAR så får du mer situationer och framförallt energier som fungerar för dig, allting handlar ju om focus..

dina celler i din kropp är utformade att följa din minsta vink , det är så och kommer alltid att vara så , de förstår inte orden :
* inte
* måste
* skulle nog
utan de anammar dina energier du sänder ifrån dig när du : pratar, känner , tänker

om du står och berättar för en vän om vilken HEMSK dag du har haft så bekräftar du allt det dåliga och även nästa dag och nästa blir HEMSK ända tills du berättar en annan historia..
och det är för att allt i ditt liv programmeras utifrån dig DET ÄR DU SOM BESTÄMMER!!
det är du som är VD för företaget om dig själv..

berätta istället om allt det fantastiska med din dag , ( även om den inte varit som du tänkt dig) för att förändra energierna och programmera KÄRLEK och TACKSAMHET till dina celler som också har den högsta frekvensen i ditt liv .
JAG LOVAR att förändringen äger rum med en gång !! energierna jobbar super snabbt om du tillåter det !!

DAGENS ÖVNING:
sätt dig ner en stund blunda och ta några djupa andetag..
känn att du släpper allt runt omkring dig..
det fysiska livet som sker runt dig får vänta en stund..
släpp taget om alla måsten , borde, skulle nog..

vänta in kroppen och på att den kommer till ro, tankarna stillnar

fråga nu din själ och högre jag :
VAD ÄR MINA MÅL I MITT LIV ??
VAD ÄR MINA VISIONER OCH DRÖMMAR??

VAD DRÖMMER JAG OM ??
VILKET ÄR MITT HÖGSTA SYFTE MED ATT JAG GÅR HÄR PÅ JORDEN??

skapa nu egna frågor för att ta reda på vad du önskar dig i livet, för att en gång för alla fylla ut tomrummet och känslan av att något fattas i livet..

ställ frågan :
vad fattas mig för att jag skall känna mig helt i min kraft och fulla potential..

fråga så länge du känner att du ska och återvänd när du känner dig redo, glöm inte att avsluta med att tacka dig själv och de dina som hjälpt dig att få fram dina svar..
känn tacksamheten ifrån dem och dig själv genomsyra hela ditt väsen , fyll dig själv med den kärleken och tacksamheten och skölj rent alla tvivel.

LYCKA TILL!!!

se till att lev det liv du förtjänar - ditt bästa !!!

kramar
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar