måndag 8 november 2010

veckans själsliga övning




Utsikten utanför fönstret där jag nu sitter denna morgon !!
Visst är det vackert , frosten biter tag i träden och bidrar med en energi av vila !!
Jag älskar alla årstider för de är ju så olika varandra, i klimat och framförallt energi som om de alla har sin speciella historia, sitt speciella budskap.
Idag fick jag uppdraget att skriva om vänlighet.
Känslan av att vara VÄNLIG.. smaka på den en liten stund
medans jag skriver om lite saker pågång i änglahuset.

* Försäljningen av "de magiska" stenarna fortsätter ( månadens erbjudande) och nu har jag inte många kvar endast 3 st. jag har börjat få respons på dom , och de jobbar djupt och intensivt och verkligen på cellnivå!!
det är ju helt sagolikt fantastiskt !!!

* i min familj brukar vi göra en adventskalender på lite olika sätt, förra året var det med små paket och gåvor som familjemedlemmarna fick turas om att öppna ett varje dag.
Men i år ville jag göra en personlig adventskalender till var och en.
När jag frågade min man vad han ville ha för någon , så sa han utan att tänka efter:
En adventskalender med vägledning, och det kändes att det kom direkt från hjärtat.
Jag skall alltså gå in och känna in hans energi och skriva något personlig vägledning bakom varje lucka. så fantastiskt !! det kan ju vara små tänkvärda ord, övningar eller saker hans guider vill påminna honom om just nu !!
Jag tyckte det var helt fantastiskt.
Jag berättade detta för en klient igår och nu vill hon att jag skall göra en till henne också, wow sååå kul !!!
Jag älskar att få göra sådant, som blir personligt och helt i samklang med hjärtat!!
Så kul.

Vänlighet mot mig själv, mot andra är det samma sak ?
Tankens kraft är ju så otroligt viktig och framförallt kraftfull!!!
Att allt fungerar som en boomerang.. det jag sänder ut till andra kommer jag snabbt få tillbaka.
Ja men hur kan jag vara vänlig mot andra människor som är ovänliga mot mig ?? varför skulle jag vara det??
VARFÖR INTE??? en person som inte behandlar dig med respekt- har förmodligen inte blivit behandlad med respekt.
en person som inte skänker dig glädje - har kanske inte på lång tid upplevt sannglädje.
En person som inte sprider kärlek kanske inte känner sig älskad..
Oftast är det så och då behöver ju mönstret någonstans brytas, allt våld i världen tänk vad många som skulle "tappa lusten" att kriga för sin rätt eller kriga för sitt land och skada olika människor..

Å tänka att allt det där stora alltid börjar med det lilla...
För visst är det så oavsett vem vi är, vad vi har upplevt/ kommer att uppleva eller vad vi har för värderingar ..
så sprider vi alltid en energi omkring oss i vår aura och vårt energifält.
Sprid kärlek och värme och du får kärlek och värme tillbaka så enkelt..
sprid vänlighet och du får vänlighet tillbaka.

Att alltid leva i sin sanning och utgå ifrån hjärtat är en av mina viktigaste "sanningar" som jag alltid försöker leva efter..

Stephan Einhorn ( tror jag att han heter) har skrivit boken "konsten att vara snäll" som beskriver just värdet av att vara snäll mot sina medmänniskor och säg själv.
Den är väldigt tänkvärd och fin, har du inte läst den gör det !!!

Veckans själsliga övning :
Denna veckan handlar den om att träna på att lyssna till hjärtat och försöka följa sin inre sanning..
Denna veckan skulle jag vilja att du rådfrågar hjärtat om sådana saker som annars går per automatik.
Fråga hjärtat:
Vad du skall äta?
När kroppen behöver vila?
Fråga hjärtat vad du kan göra för att vara mer vänlig mot dig själv
Ofta kanske man inte riktigt hör sin inre röst utan mer känner den, känn vad hjärtat talar om för dig och bli medveten om din känslokropp, din intuition..
Försök att vara i nuet och bara LEV!!
Utan att tänka så mycket..
Och vi mår bra av att slå av på takten ibland och bara känna våra beslut, för vi tar beslut hela tiden.
Och kanske räcker det inte med en veckas träning för ditt hjärtats röst, men man måste ju börja någonstans eller hur ?

Veckans affirmation:
Jag är en stark källa av vitt strålande ljus och jag låter mitt hjärta visa mig vägen vidare framåt.

Lycka till!!
kramar
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar