fredag 8 november 2019

Guldmjölk

Fredag <3
Hur har din vecka varit ?
Vilka energier har du umgåtts med ?

Min vecka har varit INTENSIV =D
Men härlig !
Mycket insikter och vägledning från guiderna , det finns fortfarande vissa saker de vill att vi skall göra innan årets slut för efter nyår går vi in i något nytt .
Det gör vi ju alltid vid nytt år men denna gången är det lite speciellt , så därför kan man känna sig lite extra inspirerad att välja att gå hit eller dit .
Du  kan känna det som att guiderna är dig nära och ger dig vägledning genom ex. drömmar , tecken i din vardag , sånger , en bok som dyker upp från ingenstans som du känner dig dragen till.
Får du känslan av att de vill något men du förstår inte vad de menar så vet du var jag finns =D
Jag hjälper dig gärna !

Men det skulle jag inte skriva om idag =D
Så jag lämnar det ämnet ..
På meditationen för 2 veckor sedan lovade jag att lägga ut receptet på guldmjölken jag hade med mig och som jag bjöd på .
Vad är guldmjölk ?
Guldmjölk härstammar från kundalini yogan och har många hälsofördelar .
Den är renande , utrensande och antiinflammatorisk .
Både bra för immunförsvar , smörjer upp leder och ger ett behagligt lugn .
Jag rekommenderar att den tas kvällstid eftersom den är så lugnande för magen , perfekt att ta innan läggdags . Jag tycker att det lägger sig som bomull i magen speciellt om det har varit en stressig dag <3

Så här gör du din egen guldmjölk :


Annas Änglarums Guldmjölk

Ingredienser
Gurkmejapasta1/2 dl gurkmeja
1 1/2 – 2 dl vatten
1/3 tsk svartpeppar
Håller i ca 2 veckor i kylskåp.
Guldmjölk1 tsk gurkmejapasta
3 dl valfri, osötad mjölk (tex havremjölk)
ca 1/2 tsk mald kardemumma
1/2 tsk flytande vaniljextrakt
en nypa cayennepeppar
en nypa svartpeppar
1 tsk ekologisk, kallpressad kokosolja
1/2 tsk honung
Gör så här
Börja med att koka ingredienserna till gurkmejapastan på svag värme i cirka 10 minuter.
Guldmjölken
Låt 1 tsk gurkmejapasta sjuda i en kastrull ihop med mjölk och kryddor på låg värme under omrörning i någon minut tills drycken börjar ryka. Tänk på att måttet för kardemumma kan variera beroende på om du maler kardemumman själv eller köper färdig. Ta lite i taget och smaka av. Ta av kastrullen från plattan och rör i 1 tsk kokosolja samt 1/2 tsk honung. Söta mer efter behag. Drick omedelbart och rör om då och då. 
Lycka till !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar