onsdag 9 oktober 2019

Gå din egen stig

Go kväll !
Oavsett vad du gör , hur du gör det och när du gör det så kommer människor tycka saker om dig .
Att försöka vara människor till lags är dömt att lyckas för de som tycker saker om dig har alltid gjort det och kommer alltid att göra det !
Därför skall du inte låta andra människor trycka ner dig .
Du kom hit till den här världen för att vara DU och ingen annan .
Och oftast när människor ger dig negativ feedback som du inte bett om så handlar det om att de känner sig underlägsna dig och väntar på att du skall göra något misstag s de kan trycka på och få dig att känna dig mindre värd . och ur balans .
Det låter hemskt jag vet , men det är så det är ibland - djungelns lag endast de starka överlever ..
Både du och jag vet att det inte är sant , men vi är skapta att tro det eftersom vi inte skulle bemästra alla faror som lurar annars.

Snälla snälla snälla goa du låt dom inte göra det .
Vi vill att du skall vara precis som du är med både styrkor och svagheter för det är det som skapat dig .
Och ibland är det som på bilden bättre att du ryter ifrån som ett lejon än att låtsas vara ett får som folk kan valla än hit än dit .
Tro på dig själv !
Gör din grej !
Stå upp för den du är !
Följ dina drömmar och gör det nu , du behöver inte få andra människor att älska dig för att det skall räknas som framgång , huvudsaken är att du älskar dig själv allt annat är sekundärt <3
för du föddes till att vara ett orginal ingen kopia <3

Du är fantastisk , glöm aldrig det <3
och om du ändå skulle glömma det finns änglarna här att påminna dig !

Med kärlek
Anna
Annas Änglarum

4 kommentarer:

  1. Tack Anna för dessa fina och kloka ord som egentligen borde vara självklara men som många med mig har svårt att följa!! Tack för påminnelsen, nu skall jag sätta mig själv i första rummet!!

    SvaraRadera
  2. Hej Eva ❤
    Ja det kan vara nog så svårt❤❤❤
    Tack för din kommentar och lycka till med att sätta dig själv främst , det fixar du ❤❤❤
    Kram
    Anna
    Annasänglarum

    SvaraRadera
  3. Bra skrivet! Jag känner igen mig i detta! Kram, Emelie

    SvaraRadera
  4. Tack Emelie !
    Ja ibland är det bra att påminna sig <3
    Tack för din kommentar <3

    SvaraRadera