söndag 2 februari 2014

Musik..

Tycker du om musik?
Hinner du nån gång emellan åt sätta på favoritmusiken, kanske krypa upp i soffan och bara LYSSNA..?

Jag älskar musik och lyssnar på olika musikstilar utefter humör.
Ofta i köket, när jag lagar mat och mina töser (6 och 9 år) är med så har vi på musik ganska högt, vi skrattar mycket och skakar rumpa.
Musikstilen vid dessa ögonblick är t.ex. Beyonce ("Run The World") eller nåt med Lady GaGa.

Ibland när jag är ensam så kan jag tända ljus, lägga mig på soffan och lyssna på melankoliska Lana Del Ray.
Hennes sårbara stämma får mig bortom tid och rum.
På sommaren, på väg till stranden, jag sitter i bilen med solbrillorna på, lyssnar gärna på nån form av untz-untz-untz, som t.ex. Swedish House Mafia.
Eller varför inte Bob Marley.
Depeche Mode är mina stora favoriter, har alltid varit och deras musik kommer alltid att ha en väldigt speciell viktig plats i mitt hjärta.
Om jag skulle försöka lista några riktigt bra låtar, som pånågot sätt berört mig genom livet?
Ingen rangordning, det är inte viktigt, men här är några:
"Enjoy The Silence" med Depeche Mode.
"Sultans Of Swing" med Dire straits.
"Mama Said" och "The Unforgiven" med Metallica.
"Wicked Game" med Chris Isak.
"I'm Not Afraid" med Eminem.
"Total panik" med Lillasyster.

Lyssna och njut! / Pia Jartell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar